برای شرکت در همایش یک کمربند - یک جاده؛

وزیر اقتصاد کشورمان وارد چین شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۰:۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۵۷۳۸۷
وزیر اقتصاد کشورمان وارد چین شد
اجلاس بین المللی یک کمربند - یک جاده یکی از رویدادهای مهم بین المللی است که بعد از اپک و اجلاس گروه بیست، در چین برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران برای شرکت در همایش بین المللی یک کمربند - یک جاده وارد چین شد.

«علی طیب نیا» به نمایندگی از کشورمان در این همایش دو روزه که از فردا یکشنبه آغاز می شود، شرکت خواهد کرد.

رهبران 29 کشور، 9 نخست وزیر، هفت وزیر، 190 نفر از مقامات وزارتخانه ها از سراسر جهان، 89 نماینده از 61 سازمان بین المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل، رییس بانک جهانی همچنین رییس صندوق بین المللی پول و بیش از 1200 نماینده از مقامات دولتی، کارشناسان و روسای موسسات از 110 کشور از جمله کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و آفریقا در مجمع همکاری بین المللی یک کمربند – یک جاده حضور خواهند داشت.

این اجلاس یکی از رویدادهای مهم بین المللی است که بعد از اپک و اجلاس گروه بیست، در چین برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه چین درباره این اجلاس گفت: اطمینان داریم که طرف های مختلف در جریان این مجمع به دستاوردهای چشمگیری خواهند رسید.

این مجمع شامل سه بخش اصلی یعنی مراسم گشایش، نشست مقامات عالی‎ رتبه و میزگرد سران است.

با پایان این سه بخش نیز «شی جین‎ پینگ» رییس جمهوری چین در یک نشست مطبوعاتی به تشریح دستاوردهای این مجمع خواهد پرداخت.

افزون بر این، چین و رهبران دیگر کشورهای حاضر در میزگرد سران ، با انتشار یک بیانیه مشترک، توافقات به دست آمده در راستای اجرای پیشنهادی «یک کمربند- یک جاده» را اعلام خواهند کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، پیش از این در مصاحبه ای با استقبال از پیشنهاد یک کمربند- یک جاده آن را پیشنهادی مفید برای تقویت همبستگی و پیوند بیشتر بین کشورهای مربوطه دانسته و گفته بود: انتظار داریم اهداف تعیین شده عملی شود و به ویژه چین با تمام امکانات و توانایی بالای در زمینه فناوری و همین‎طور منابع مالی خود به اجرای طرح‎ های زیرساختی در منطقه و به خصوص در ایران کمک کند.

وی افزود: ما علاقمندیم که علاوه بر حوزه‎ تجارت در حوزه‎ اجرای طرح‎ ها و سرمایه‎گذاری‎ های مشترک نیز با چین همکاری های بیشتر داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه این اجلاس دیدارهایی نیز با مقامات چینی و نمایندگان دیگر کشورها خواهد داشت.

پنج هزار خبرنگار داخلی و خارجی این رویداد مهم را پوشش خواهند داد.

 

 

 

نظر شما