مرتضی الویری در گفت و گو با برنا:

تیم شهرداری را بازنشستگان به جای جوانان اشغال کرده اند

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۸:۲۴:۲۹
کد خبر: ۵۵۷۸۴۳
تیم شهرداری را بازنشستگان به جای جوانان اشغال کرده اند
"مدیران قالیباف وارداتی هستند."این سخن واکنش مرتضی الویری شهردار اسبق تهران به سخنان محمد باقر قالیباف شهردار فعلی تهران در خصوص جوان گرایی در شهرداری تهران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، قالیباف که این روزها سودای ریاست جمهوری را در سر می پروراند در مناظره ها عنوان کرده که یکی از افتخاراتش توجه به جوانان است.

او همچنین مدعی آن شده که بنیانگذار جوانگرایی در شهرداری تهران بوده و این یکی از امتیازات ویژه او به حساب می آید. امتیازی که البته از سوی مرتضی الویری رد می شود.

الویری در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، با انتقاد از وعده‌های غیر عملی نامزدهای انتخاباتی و ادعاهای مردود گفت: متاسفانه در این مناظره ها بیشتر سخنان نامزدها به کلی گویی ها اختصاص دارد. وعده های فریبنده که تنها برای کسب رای از سوی کاندیداها مطرح می شود تنها جنبه تزئینی دارد و نمی توان به آنها اعتمادی کرد. اینکه نامزدی وعده افزایش یارانه بدهد ،وعده ایی انتخاباتی برای خرید رای است و هیچ کاربرد دیگری ندارد.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این موضوع که "طبق قانون دولت باید برنامه سالیانه خود را به مجلس ارائه دهد، همچنین بر اساس اصل 53 قانون اساسی کلیه درآمدهای دولت باید در حساب خزانه متمرکز و واریز شود." گفت: دولت هیچ پرداختی بدون اجازه مجلس نمی تواند انجام دهد و چنانچه این اتفاق در دولتی بیافتد، نتیجه ای جز بهم ریختگی و آشفتگی کشور نخواهد داشت.

وی همچنین با انتقاد از ادعای به کارگیری جوانان و جوانگرایی در شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه برخی از دوستان که این روزها شیفته قدرت هستند ادعا هایی مطرح می کنند که هر انسان عاقلی را به فکر می برد.

شاید این عده از دوستان به حافظه تاریخی مردم اعتقادی ندارند و با خیال راحت خیالبافی های خود را مطرح می کنند.این عده فراموشکار شده اند و مدعی هستند که در این سالها توانسته اند در بحث جوانگرایی موفق عمل کنند.برای یادآوری آن کاندیدایی که چنین ادعایی مطرح کرده باید گفت که شما یا از زیر مجموعه خود اطلاعی ندارید و یا اطلاعات غلط به شما می دهند.

شهردار اسبق تهران ادامه داد:طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور، حدود صد بازنشسته نیروهای مسلح را به صورت غیرقانونی در رده‌های بالای مدیریتی شهرداری استخدام کرده است.

تیم شهرداری را بازنشستگان به جای جوانان اشغال کرده اند.جوانگرایی نه تنها در شهرداری انجام نشده بلکه اغلب مدیران وارداتی هستند و از نیروهای مسلح وارد شهرداری شدند، دومین خصیصه این است که بسیاری از اینها بازنشسته هستند. چیزی حدود صد مدیر در شهرداری است که به وسیله افرادی اشغال شده که بازنشسته و وارداتی هستند. در حالی که نیروهای مجرب و متخصص شهرداری بازنشسته شدند و از توان آنها استفاده نمی شود.

با این حساب باید از آقای قالیباف پرسید که معیارشان در بکار گیری جوانان چه محدوده سنی است.آیا از نظر ایشان افراد بالای 40 سال هم جز جوانان به حساب می آیند؟

الویری با اشاره به عدم تخصص و کار کارشناسیی در شهرداری طی این سالها در شهرداری تهران گفت:گویا تمام کارهای شهرداری در این سالها مانند جوانگرایی اش بوده است. به عنوان مثال برخی از پروژهای شهرداری قصه غم انگیزی دارد.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: برخی از این پروژه ها مطالعات و مصوبه شورای شهر را ندارد. برخی از این پروژه ها حتی یک ورق هم مطالعه ندارد. در مورد پل صدر از این جهت نگران کننده است که اجرای این پروژه در شهری که روی گسل زلزله است نگران کننده است.  اجرای آن نه تنها بار ترافیکی را کم نکرده  بلکه گره ترافیکی را بیشتر کرده است.

او در خصوص هزینه های پروژه پل صدر هم گفت: هزینه های این پروژه نشان می دهد علیرغم اینکه قرار بود با ۸۰۰ میلیارد تمام شود با ۷۰۰۰ میلیارد تمام شد و بخشی از زمین های عباس آباد برای تامین مالی این پروژه به فروش رفته است.  

مرتضی الویری با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: در زمینه شورای شهر برای شهر و به طبع آن انتخاب شهردار لازمه‌اش این است که تشویق به رای دادن به روحانی و یک بعلاوه بیست و یک نفری که در لیست قرار گرفتند را مورد توجه قراردهیم.

مشاور سید محمد خاتمی در پایان گفت: اگر مبنا بر این قرار گیرد که تک رای بدهیم، بازنده خواهیم بود فرض کنید نزدیکان من که می‌خواهند به من رای دهند ۱۰ هزار نفر باشند اما اگر فرمول را عوض کنیم و به ۲۱ نفر لیست دهیم علاوه بر ده‌ها رای دوستان دویست هزار رای دیگر به آن افزوده می شود. لذا مجموع سه هزار رای به صندوق ریخته می‌شود و کسی برنده انتخابات است که مجموع آرا را جذب کند. و همانطور که سید بزرگوار دعوت می‌کند به بیست و یک بعلاوه یک رای دهیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز