لاریجانی:

حمایت از کاندیدایی خاص در انتخابات را تکذیب می‌کنم

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۳:۲۹:۳۱
کد خبر: ۵۵۸۱۸۱
حمایت از کاندیدایی خاص در انتخابات را تکذیب می‌کنم
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس ناظر بر قوای دیگر است گفت: به همین خاطر لزومی نمی‌بینیم که در خصوص انتخابات اظهار نظر کنیم و بنده هم به همین منظور نفیاً یا اثباتاً نسبت به کاندایدها اعلام نظر نکردم و حمایت از کاندیدایی خاص را تکذیب می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی لاریجانی امروز با حضور در بخش سلفچگان قم در جمع مدیران این بخش سخنرانی کرد.

وی پس از نشست با مدیران بخش سلفچگان در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: امروز بسیاری به دنبال مساله سازی برای ایران هستند و به همین خاطر ضرورت حضور مردم در انتخابات بسیار روشن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات را برطرف کننده بسیاری از تهدیدها دانست و با اشاره به برخی سخنان رهبری در خصوص اهمیت انتخابات گفت: براساس فرمایشات مهم رهبری، انتخابات به امنیت ملی ما مربوط می‌شود و تمام اقداماتی که نظام در منطقه و صحنه بین‌الملل انجام می‌دهد نیازمند حضور مردم در انتخابات و حمایت جدی آنان است.

وی حضور مردم و حمایت از اقدامات نظام اسلامی را سپری دفاعی در مقابل دشمنان عنوان کرد و افزود: با این حمایت جدی دشمن احساس خواهد کرد که یک سپر دفاعی قوی در کشور وجود دارد که این سپر همان حضور مردم است.

لاریجانی با اشاره به آزرده خاطر شدن مردم از برخی بگومگوها در صحنه انتخابات تصریح کرد: اینگونه رفتارها در صحنه انتخابات نباید بر اراده مردم برای حضور در صحنه اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم بسیاری از مخاطرات و تهدیدات را از ایران دور می‌کند گفت: از طرف دیگر می‌توان گفت که حضور مردم در صحنه انتخابات فرصتی را برای سرمایه‌گذاری، رشد کشور، توسعه صنعت، ایجاد شغل و... ایجاد می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاضعانه از مردم خواست تا حضوری پرنشاط و پرشور در صحنه انتخابات 29 اردیبهشت داشته باشند و افزود: هر رای مردم در انتخابات می‌تواند عزت ملی ما را تقویت کرده و سپر امنیتی برای کشور باشد.

وی با اشاره به برخی موارد مطرح شده در خصوص حمایت از کاندیدایی خاص در انتخابات بیان کرد: تاکنون چند مرتبه در این خصوص از من سوال شده است؛ این انتخابات مربوط به قوه مجریه و شوراهای اسلامی است و هیچ وجهی وجود ندارد که رئیس قوه مقننه بخواهد به هر دلیلی در این خصوص و کاندیدایی خاص اظهار نظر کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مجلس ناظر بر قوای دیگر است افزود: به همین خاطر لزومی نمی‌بینیم که در خصوص انتخابات اظهار نظر کنیم و بنده هم به همین منظور نفیاً یا اثباتاً نسبت به کاندایدها اعلام نظر نکردم و حمایت از کاندیدایی خاص را تکذیب می‌کنم.

 

نظر شما