محمدرضا نجفی:

افرادی با لباس جدید می‌خواهند تفکر و مشی گذشته را ادامه دهند/ مصلحت کشور را فدای رقابت‌های انتخاباتی نکنید

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۵:۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۵۸۹۶۱
افرادی با لباس جدید می‌خواهند تفکر و مشی گذشته را ادامه دهند/ مصلحت کشور را فدای رقابت‌های انتخاباتی نکنید
نماینده مردم تهران گفت: افرادی با لباس جدیدی می خواهند با همان تفکر و مشی راه گذشته را ادامه دهند.

«محمدرضا نجفی» نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا درباره مهمترین دستاورد دولت یازدهم گفت: تصور می کنم کاندیداهای ریاست جمهوری باید به ظرفیت های قانونی که در اختیار قوه مجریه است، توجه و عنایت بیشتری داشته باشند. همچنین مطالبی را مطرح کنند که منطبق با قانون، ظرفیت ها و مصلحت های کشور است.

نجفی ادامه داد: وعده افزایش یارانه و ایجاد 5 میلیون فرصت شغلی که از سوی برخی کاندیداها مطرح می شود، بیانگر این است که اگر این افراد شناخت دقیقی از الزامات کشور داشته باشد، پی به محدودیت های قانونی و کمبودها خواهند برد. این افراد باید به این نکته توجه کنند، اجرایی نشدن این وعده ها موجب یاس و سرخوردگی مردم خواهد شد.

نماینده مردم تهران بیان کرد: این وعده ها منطبق با ظرفیت های واقعی کشور نیست. در هر صورت با سردادن چنین شعارهایی، شاهد از دست رفتن سرمایه های اجتماعی یعنی آحاد مردم خواهیم شد و این به مصلحت کشور نیست. این کاندیداها مصلحت کلان کشور و مردم را فدای رقابت های انتخاباتی نکنند. انتظار داریم کسانی که می خواهند در قامت رییس جمهوری کشوری باشند، قانون مداری که یکی از وجوه برجسته رفتاری و عملکردی آنها است، مورد توجه قرار دهند. مگر می شود وعده هایی داد که در چارچوب قوانین 5 ساله کشور نباشد. مگر می شود وعده هایی داد ولی به رکن رکین مردم سالاری کشور بی توجه بود. در چنین شعارها و وعده هایی، نقش مجلس نباید نادیده گرفته شود. آنچه مسلم است، مجلس نگاه و نظر خودش را در قالب برنامه برای 5 سال آینده کشور تدوین کرده است. دوستان در  چارچوب کشور و قانون و براساس مصالح مردم و ظرفیت واقعی صحبت کنند، نه چیزی بیشتر از آن.

نماینده مردم تهران بیان کرد: باید به عقل، ایمان، تعهد، دلسوزی و خیرخواهی این کاندیداها تاکید کنیم و کنترل از درون را از آقایان تقاضا کنیم، پیش از آن که بخواهیم از ابزارهای بیرونی استفاده کنیم.

او اظهار کرد: مردم باید توجه کنند که در انتخابات سرنوشت اینده کشور رقم خواهد خورد. مردم به انتخاب هایی که در گذشته انجام شد و اثار و نتایج آن نگاهی بیندارند و آن را چراغ راه آینده راه خود قرار دهند. به این نکته توجه کنیم، افرادی با لباس جدیدی می خواهند با همان تفکر و مشی راه گذشته را ادامه دهند.

او در پایان گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که در پی تنش زدایی با دنیا، پایان دادن به تنش زایی در داخل کشور، رفع اعتراض و خطرها و ایجاد فرصت های جدید از راه تعامل و گفتگو است. به نظرم، دولت آقای روحانی و شخص ایشان واجد چنین ویژگی هستند.

نظر شما