وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

خودکفایی ایران در تولید شکر با توسعه کشت پاییزه چغندر قند

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۵:۰۵:۲۵
کد خبر: ۵۵۹۳۲۴
خودکفایی ایران در تولید شکر با توسعه کشت پاییزه چغندر قند
وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی ایران در تولید شکر با توسعه کشت پاییزه چغندرقند و همزمان راه اندازی کارخانه های قند به ظرفیت ۵۰ هزارتن خبر داد و گفت: افزایش بهره وری راهبرد اصلی تولید محصولات کشاورزی است.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در جریان بازدید از شرکت نیشکر هفت تپه با اشاره به این که خوزستان از ظرفیت های اصلی کشور در تولیدات کشاورزی است،گفت:تاکنون ۱.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: با توسعه کشت پاییزه چِغندر قند و همزمان راه اندازی کارخانه های قند به ظرفیت ۵۰ هزارتن در تولید شکر دومین محصول راهبردی کشور خود کفا می شویم.

حجتی با بیان این که هفت تپه  قدیمی ترین کارخانه تولید شکر کشور است و همزمان نیاز به روز آوری و نو شدن دارد، گفت: در پرتو مدیریت بخش خصوصی در یکسال گذشته هم راهبرد و برنامه های مناسب و هم اقدامات خوبی انجام شده و افزایش ۱۰درصدی تولید شکر نسبت به گذشته حاصل مدیریت کارآمد است.

وی خاطرنشان ساخت: با راه اندازی واحدها و کارخانه های صنایع تبدیلی هفت تپه در مسیر توسعه قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص سیاست های کشاورزی در دولت دوازدهم گفت: برنامه و سیاست های بخش کشاورزی براساس سیاست های کلی نظام و سیاست های اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده است.

حجتی افزود: براساس این سیاست ها طرح های افزایش تولید محصولات راهبردی و ارتقای ضریب خوداتکایی تهیه و در حال اجرا هستند.

وزیر جهاد کشاورزی، افزایش بهره وری را راهبرد اصلی تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: بهره وری آب براساس سیاست های مذکور و محدویت های اقلیمی دیگر یک انتخاب نیست  بلکه یک ضرورت برای کشور است.

وی با اشاره به این که این سیاست ها قابل توقف و کنار گذاشتن نیست، اظهار امیدواری کرد وضعیت عزت مندانه کشور که با خودکفایی در تولید گندم از واردکننده به صادرات کننده تبدیل شده است در آینده نیز تداوم داشته باشد.

 

نظر شما