انصاری :

این دولت با کاهش تورم از ۴۰ درصد به ۸ درصد ارزش پول ملی را تقویت کرده است

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۴:۵۲:۰۴
کد خبر: ۵۵۹۴۳۴
این دولت با کاهش تورم از ۴۰ درصد به ۸ درصد ارزش پول ملی را تقویت کرده است
دولت یازدهم با همه تنگناهای مالی ظرف دو سال گذشته هر سال نزدیک به 700 هزار فرصت شغلی خالص ایجاد کرد در حالی که پیش از این با 700 میلیارد دلار پول سالانه 14 هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت‌اسلام والمسلمین مجید انصاری شامگاه دوشنبه در تجمع بزرگ مردم فردیس، افزود: رسیدن به نقطه مطلوب معیشتی هم برای مردم محروم و معلمان و کشاورزان و همه عامه مردم به ویژه ایجاد شغل برای جوانان است که ما باید سالانه حدود 950 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کنیم، این شغل آرامش می خواهد با دعوا کردن با دنیا قهر کردن و درگیر شدن شغل ایجاد نمی شود.

وی تصریح کرد: ما در آغاز راه هستیم، مردم مشکلات معیشتی دارند. این دولت با کاهش تورم از 40 درصد به 8 درصد ارزش پول ملی را تقویت کرده است و دیگر دلار از هزار تومان به سه هزار تومان افزایش پیدا نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: از رکود خارج شدیم و میانگین دریافت معلمان از یک میلیون و 200 هزار تومان در سال 92 به دو و نیم میلیون تومان در سال 95 افزایش پیدا کرده است.

عضو مجمع روحانیون گفت: این کشور فراز و فرودهای زیادی را بعداز انقلاب اسلامی طی کرد، مردم ایران برای دفاع از کشوشان هر ساله مقاوم ایستادند و متجاوزان را از کشور بیرون کردند. مردم ایران بعد از جنگ پشت نظام و رهبری و با تدبیر مرد بزرگ انقلاب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ایستادند و کشور ویران شده از جنگ را ساختند.

انصاری افزود: در سال 92 ملت ایران حماسه آفریدند و سکان اداره کشور را به تدبیر و امید و عقلانیت و تلاش عالمانه سپردند و شخصیت برجسته انقلاب یار امام و رهبری فرمانده دوران دفاع مقدس و حقوقدان دانشمند دکتر روحانی را برگزیدند.

وی ادامه داد: در سه سال و چند ماه گذشته ما کشور را از گردنه های خطرناک و صعب العبوری به کمک مردم ایران و حمایت ملت از دولت و همراهی با دولت عبور دادیم. در مسیر ملت سنگلاخ های بزرگ انداخته و دشمنان با تحریم ها به بهانه های هسته ای، ایران هراسی ایجاد کرده بودند.

وی گفت: اما این دولت ظرف 18 ماه مبارزه جدی از نوع دفاع مقدس با سرداران رشیدی از جنس همان سرداران دوران دفاع مقدس، اما این بار در عرصه مبارزه دیپلماتیک و حقوقی یعنی جناب آقای دکتر ظریف و تیم هسته ای ایشان، توانستند کاری کارستان کنند و تهمت جنگ طلبی و حرکت به سمت اقدامات هسته ای نظامی و ایران هراسی را برداشتند و برجام به فرجام رسید.

انصاری اظهار داشت: دولت با سرعت با تکیه بر خردجمعی و دانش کافی و امکانات کشور برغم اینکه با مشکلات مواجه بود، قیمت نفت کاهش پیدا یافته بود و صادرات به یک سوم و یک چهارم رسیده بود، کشور را سامان داد.

وی بیان کرد: برغم بدهی های سرسام آوری که از قبل به سیستم بانکی، به پیمانکاران مانده بود و مشکلات فراوان دیگری که همه شما مردم مطلع هستید در پرتو ایستادگی ملت، سایه تحریم ها برداشته شد و رفت و آمد سران کشورهای معتبر جهان به ایران و ملاقات های رییس جمهوری محبوب ملت ایران با سران جهان زمینه سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی گفت: 12 میلیارد دلارصرف سرمایه گذاری خارجی شده است که سه میلیارد دلار آن تحقق یافته است. در این مدت دولت لحظه ای از پای ننشست. برای آباد کردن روستاها عزم خود را جزم کرد و 95 درصد روستا زیر پوشش گاز رفت.

وی اجرای طرح سلامت و کاهش پرداخت مردم برای هزینه های سنگین و کمر شکن درمانی اشاره کرد و گفت: دولت بسته سلامت را با 10 هزار میلیارد تومان اجرا کرد در این بسته 21 هزار تخت بیمارستانی ساخته و تحویل ملت ایران شد.

انصاری اظهار داشت: سهم پرداخت روستائیان بابت درمان از 40 و 30 درصد به سه درصد کاهش پیدا کرد. در این مدت کاری صورت گرفت که باعث افتخار ایران و ایرانی شد یعنی سال 95 جشن خودکفایی گندم را با تولید 14 و نیم میلیون تن گندم برگزار کرد.

وی افزود: این دولت در عمل ولایت مدار بود، چون رهبری فرموده بودند اقتصاد مقاومتی، این دولت احساس کرد ملتی که برای نان سفره اش و گندمش دستش به سوی دیگران دراز است و مثل سال 92 سالی شش میلیون تن گندم باید از دیگران بخرد، نمی تواندشعار مقاومت بدهد، لذا در تولید گندم به خودکفایی رسید، در تولید شکر رکود بالای یک میلیون و 600 هزار ثبت کرد، در تولید نفت سهم غصب شده اپک را باز ستاند، از دومیلیون بشکه به چهار و نیم میلیون بشکه رساندیم و سهم خود را پس گرفتیم و صادرات نفت را به دو و نیم میلیون بشکه نفت برگرداندیم.

وی تصریح کرد: سه هزار شرکت دانش بنیان برای جوانان برومند فارغ التحصیل درست شد، برای اشتغال جوانان که مسئله اصلی این کشور است زمینه و بستر فراهم شد، سازمان ملی جوانان احیا شده است. کارهای بزرگی با کشورهای دنیا و همجوار شروع شده، صنعت زمین گیر شده از زمین بلند شده و 21 هزار واحد نیمه تعطیل یا تعطیل شده صنعتی در سال گذشته راه اندازی شده است.

عضو مجمع روحانیون همچنین گفت: مردم ایران مردم صلح طلبی هستند، چرا چهره مردم را جنگ طلب، عبوس و عصبانی به دنیا معرفی می کنند، مردم ایران مردم قرآن، انقلاب اسلامی و پیروان امام مهربان و رهبری هستند.

وی افزود: رییس جمهوری سابق وقتی به سازمان ملل رفته بود برای اینکه بتواند ملاقات کند ظرف 5 روز در آنجا توانست با سران سه کشور ملاقات کند، به کشور سوم دو میلیون دلار پول نقد کمک شد تا بتوانند ملاقاتی صورت بگیرد.

انصاری گفت: در این دولت به همت ملت ایران آنچنان ایران اعتبار پیدا کرد که رییس جمهوری شما به عنوان نماینده تمدن ایران به گونه ای در دنیا درخشید که ظرف دو روزی که در نیویورک بعداز اجلاس بود، با درخواست های فراوان ملاقات سران کشورهای جهان روبرو بود که دکتر روحانی توانست با 14 نفر از آنها ملاقات کند.

وی در ادامه افزود: این ملاقاتها برای گفت وگوی دوستانه و شخصی نبوده، برای این بوده که راه سرمایه گذاری در ایران و بازار جهان به روی کالاهای ایرانی باز شود، رییس جمهور و وزیر خارجه و دولت در طول سه سال و نیم سعی کردند این سنگلاخ ها را از جلوی راه مردم بردارند و آوار خراب شده بر سر بانکها را بردارند.

وی گفت: دولت می توانست در این سه سال و نیم بقیه ثروت کشور ایران را بفروشد و به صورت پول بین مردم توزیع کند، بعد همه مردم به خاک سیاه بنشینند، در هر خانواده چند نفر جوان بیکار وجود دارد، آیا با پول تقسیم کردن مشکل حل می شود. آیا شان مردم ایران این است که با کمک زندگی کنند؟

انصاری افزود: من دست امدادگران بهزیستی و کمیته امداد را می بوسم که زیر بازوی فقرا را گرفتند تا زمانی که مردم به خودکفایی برسند، ما باید به این دولت کمک کنیم، دولت بدون شعارمستمری کمیته امداد و بهزیستی را سه برابر کرد، ما معتقد هستیم جشن واقعی برای این ملت روزی است که یک نفر فقیر باقی نماند.

وی اظهار داشت: از این جهت دولت برنامه ریزی وسیعی برای سرمایه گذاری،اشتغال و تقویت حضور مردم در صحنه ایجاد کرده است. ما توانستیم 14 و نیم میلیون تن گندم در کشور تولید کنیم، این دولت توانست سهم ایران را از قطر بگیرد و در پارس جنوبی در تولید نفت از آنها جلو بیفتد، این دولت توانست آبهای مرزی که خارج می شد را مهار کند که با صرف 8 میلیارد دلار به سرزمین های اصلی در حال انتقال است.

وی افزود: این دولت بعد از تحریم توانست پالایشگاه ستاره خلیج فارس را افتتاح کند و بعد از 80 سال صنعت نفت ایران را در تولید بنزین و گازوئیل یورو چهار خودکفا کند. این دولت برای آینده اشتغال جوانان و بهبود معیشت این کشور و مردم برنامه کاملی را تهیه کرده است که بخشی از این برنامه در دولت یازدهم اجرا شده است.

وی گفت: آیا سه هزار شرکت دانش بنیان برای دانشمندان جوان ایرانی ایجاد کردن، نگاه به داخل نیست؟ آیا 70 درصد ساخت مجموعه پارس جنوبی را به صنعت گران داخل سپردن نگاه به داخل نیست؟ در همین صنعت موشکی اینکه موشک ها از دقت 200 متر به 5 متر نقطه زنی رسیده اند، هواپیمای جنگنده رادار گریز بوسیله دانشمندان ایران کشور ساخته و رونمایی شده و بالگردهای لجستیکی در ایران تولید شد که امنیت کشور را تامین می کند.

وی در ادامه بیان کرد: این کارها را چه کسی کرده و پول آنها را چه کسی داده است؟ چه کسی بین این دانشمندان دانشگاه و نظامیان پیوند ایجاد کرده است. در تبلیغات رسانه ملی صدا و سیما همه هستند جزء دولت، انگار که دولتی وجود ندارد.

انصاری گفت: این دولت امنیت را تامین کرده است. اگر مدافعان حرم در دفاع از ملت جانشان را فدا می کنند، لجستیک و تامین هزینه های آنها به عهده دولت است. پالایشگاه افتتاح می شود به نام پیمانکار است و طرح هایی که اجرا می شود به نام دیگران است که انگار دولتی در این وسط نبوده است، در حالی که این برنامه ها با طراحی و برنامه ریزی با حمایت بودجه و ارزی از سوی دولت انجام شده است.

عضو مجمع روحانیون گفت: دولت روحانی صادقانه حرف زد و صادقانه پیش آمد، فشارهای زیادی را تحمل کرد، اکنون هم فشارهای زیادی بر روی دولت وجود دارد، اما دولت ایستاده است، با شما پیمان بسته و پیمان می بندد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز