رئیس سازمان خصوصی سازی تشریح کرد؛

نحوه دریافت سود سهام عدالت

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۱:۵۴:۲۹
کد خبر: ۵۶۲۱۶۳
نحوه دریافت سود سهام عدالت
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: شرکت های زیرمجموعه سهام عدالت، بنگاه های اقتصادی هستند که بسته به شرایط ممکن است سود آن ها تغییر کند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، یکی از اصلی ترین پایه های اقتصاد اسلامی، تعاونی شدن فعالیت های اقتصادی است به این معنی که اشخاص در فعالیتی که انجام می دهند شریک سود و زیان آن باشند. به عنوان مثال کارگران و کارکنان یک کارخانه و یک بنگاه اقتصادی به جای اینکه هر ما حقوق ثابت بگیرند شریک در سود و زیان آن باشند و در درآمد نهایی آن شریک باشند.
از 11 سال قبل اقداماتی صورت گرفت تا نظام اقتصادی کشور را از لیبرالیسم جدا کرده و به سمت اقتصاد اسلامی پیش ببرند اما این اقدامات همچون بسیاری از فعالیت های دولت های نهم و دهم به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب علاوه بر اینکه توانست به خوبی اجرا شود حتی باعث بروز اختلالاتی شد و با تمام فراز و نشیب ها سرانجام سهام عدالت به بار نشست و بعد از چند سال اعلام شد تا دارندگان آن برای دریافت سود سهام خود اقدام کنند.
پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص دریافت سود سهام عدالت گفت: سهام عدالت شامل سهام 60 شرکت سرمایه پذیر است که سود این شرکت ها از سال 94 به بعد هر ساله به حساب مردم واریز می شود.
وی در ادامه گفت: نکته ای که در این بین وجود دارد این است که مشمولین برای خرید سهام باید در همان سال 85 پولی را پرداخت می کردند و از آن جا که این اتفاق در دولت های نهم و دهم صورت نگرفت لازم است مردم این مبلغ را به حساب سهام عدالت واریز کنند تا بتوانند در سال های آینده به راحتی سود سهام خود را دریافت کنند.
پوری حسینی در خصوص میزان سودی که در هر سال پرداخت می شود عنوان کرد: شرکت های زیرمجموعه سهام عدالت، بنگاه های اقتصادی هستند که بسته به شرایط ممکن است سود آن ها تغییر کند بنابراین این اختیار به مردم داده شده است که سهام عدالت خود را حفظ کنند و هر ساله سود آن را دریافت کنند یا اینکه آن را به فروش برسانند.
وی در رابطه با نحوه دریافت سود سهام عدالت گفت: ما از مردم شماره هیچ کارتی را نخواسته ایم و تنها به آن ها گفته ایم که شماره شبای حساب بانکی خود را که در صفحه اول دفترچه حساب بانکی شان آمده را در سایت وارد کنند و اگر حساب بانکی ندارند لازم است یک حساب در هر بانکی افتتاح کنند و شماره شبای آن را وارد کنند.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز