پارسایی:

افرادی که خود را فراقانونی می‌دانند پیام انتخابات مردم را بشنوند/ خاتمی ابر سرمایه اجتماعی است/ بیشترین رای رقیب روحانی برای وعده‌های پوپولیستی بود

۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۰۵:۲۹:۳۲
کد خبر: ۵۶۲۶۲۹
افرادی که خود را فراقانونی می‌دانند پیام انتخابات مردم را بشنوند/ خاتمی ابر سرمایه اجتماعی است/ بیشترین رای رقیب روحانی برای وعده‌های پوپولیستی بود
سخنگوی فراکسیون امید گفت: مردم نگران کشور و آینده خود و فرزندانشان هستند لذا به دیپلماسی دولت روحانی اعتماد بیشتری داشته و به ایشان رای دادند.

«بهرام پارسایی» سخنگوی فراکسیون امید درباره انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: مردم برای چندمین بار برای دموکراسی پای صندوق رای امدند و پیام خود را به گوش همگان رساندند.

بهرام پارسایی بیان کرد: مردم به راحتی از وعده یارانه و کارانه می گذرند چراکه مطالبات دیگری دارند. آنها می خواهند اصلاحات سرعت بیشتری بگیرد. آنها پای صندوق رای آمدند تا بگویند حقوق شهروندی و صلح طلبی برایشان اهمیت بیشتری دارد.

او تاکید کرد: افرادی که خود را فرا قانونی می دانند پیام مردم را بشنوند و با مردم همراه شوند و لجاجت با مردم را کنار بگذارند.

پارسایی با بیان اینکه مجموعه ای از عوامل در انتخاب آقای روحانی موثر بود، گفت: در درجه اول عملکرد خود حسن روحانی بود که توانست گره های کور را باز کند و موجب اعتماد دوباره مردم شود. شرایط بین المللی و تهدیدهایی که در عرصه بین المللی و منطقه ای وجود دارد نیز نقش تعیین کننده ای داشت چراکه مردم نگران کشور و آینده خود و فرزندانشان هستند لذا به دیپلماسی دولت روحانی اعتماد بیشتری داشتند.

نماینده مردم شیراز همچنین یادآور شد: رقبای آقای روحانی برنامه خاصی نداشتند و تنها شعار می دادند و همین میزان رایی که اوردند از سر وعده های پوپولیستی بود که مطرح شد.

وی انتقادی هم نسبت به وزارت کشور داشت و گفت: لازم است این را هم اشاره کنم که علیرغم زحمات وزارت کشور اما یک نقطه ضعف اساسی وجود داشت و آن هم ناتوانی در گرفتن رای افرادی بود که پشت درهای بسته قرار گرفتند.

بهرام پارسایی در پاسخ به این سوال که آیا دوران وعده های پوپولیستی به سر آمده است، گفت: هر چند نه گفتن مردم به وعده یارانه و کارانه نشان دهنده آن بود حضور انها آگاهانه تر شده است و همچنین مردم براساس تجربه ای که داشتند، آثار توزیع پول در کشور را می دانستند اما من معتقد نیستم که این وعده ها بی تاثیر شده است. امروز می توان گفت بخش اعظمی از 15 میلیون آرا نتیجه همین وعده ها است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم تاکید کرد: مردم با رایی که دادند به یک شخص رای ندادند بلکه به یک راه و مسیر رای دادند.

او افزود: مردم تنها درمورد ریاست جمهوری پیغام ندادند بلکه درباره شورای شهر و اداره شهر هم یک پیغام مشخص دادند که حایز اهمیت این است که منتخبین مردم متعهد به وعده ها باشند و قدر این سرمایه اجتماعی را بدانند، سرمایه اجتماعی که بی نظیر است. ما می بینیم با وجود آنکه همه تریبون ها در اختیار جریان رقیب قرار دارد اما مردم اقبالی نشان ندادند و با اعتماد به اصلاح طلبان دست رد به سینه افرادی زدند که به دنبال مصادره نظام و انقلاب هستند. فقط امیدوارم از این سرمایه اجتماعی حفظ و حراست شود.

پارسایی در پایان درباره نقش خاتمی گفت: نقش اقای خاتمی بسیار حایز اهمیت است و ما در میتینگ های انتخاباتی می دیدیم که مردم چگونه به اسم آقای خاتمی واکنش نشان می دادند. این موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. باید به این نکته توجه کنیم که خاتمی ابر سرمایه اجتماعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز