در سفر رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به عراق بررسی شد:

افزایش صادرات گاز ایران به عراق

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۲:۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۶۴۹۹۸
افزایش صادرات گاز ایران به عراق
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در سفر به عراق، ضمن ملاقات با معاونین وزرای تجارت، برنامه‌ریزی و وزارت برق این کشور در خصوص قابلیت افزایش صادرات گاز ایران به عراق مذاکره و تبادل نظر نمود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مجتبی خسروتاج، در دیدار با ولید الموسوی، معاون وزیر تجارت این کشور، در مورد ساخت و تعمیر سیلو و همچنین صادرات روغن، گندم و شیرخشک گفتگو کردند .

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این ملاقات ضمن تأکید بر ارتباط بیشتر شرکت‌های ایرانی با وزارت تجارت عراق، بر پیگیری تدارک سفر هیاتی از شرکت‌های توانمند ایرانی به  عراق تاکید کرد..

 خسروتاج در جلسه‌ای جداگانه با قاسم عنایه، معاون وزیر برنامه‌ریزی، در خصوص مطالبات شرکت‌های خدمات فنی- مهندسی ایرانی که در عراق پروژه‌هایی در دست اقدام دارند یا پس از تحویل مطالبات خود را دریافت نکرده بود، وزارت برنامه‌ریزی فهرستی از این مطالبات را برای تسریع در امر پرداخت، آماده کرد. پس از بررسی‌های لازم در روش‌های پرداخت، یکی از روش‌ها، اوراق بهادار دولتی با نرخ تنزیل ۵درصد عنوان شد که در بانک‌ها قابل نقد کردن است.

 در دیدار با وزارت برق عراق نیز در مورد ایجاد شبکه برق با کشورهای همسایه به صورت شبکه جامع تا آفریقا و گازی کردن نیروگا‌ه‌های عراق با گاز صادراتی گفتگو شد. با توجه به اتصال گاز ایران به عراق، ظرفیت این صادرات از ۷ میلیون متر مکعب تا ۵۰ میلیون متر مکعب قابلیت افزایش را در آینده خواهد داشت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با معاونین وزیر مسکن، عمران و شهرداری‌های عراق نیز در زمینه استفاده از نیروهای شرکت‌های خدمات فنی- مهندسی در بازسازی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد با این وزارتخانه به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند و پاسخ‌های لازم را نیز از طرف عراقی دریافتن. همچنین مقرر شد تا در جلسه‌ای جداگانه به مشکلات شرکت‌های ایرانی رسیدگی شده و حتی‌الامکان با دید تسهیل‌گرانه برای رفع آنها اقدام شود.

مجتبی خسروتاج در ملاقات با معاون وزیر صنایع و معادن عراق، از معاون وزیر و مدیران صنعتی این وزارت دعوت کرد تا در آینده نزدیک با بازدید از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، روش‌های همکاری و مشارکت را بررسی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز