فتحی:

نمی‌توانند تلاش برای حذف مطهری را تکذیب کنند/ تا آخرین دقایق برای تعامل صبر می‌کنیم/ لیست امید برای همه پست‌های هیات رئیسه گزینه دارد/ کمی با تقواتر باشیم

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۰۵:۵۵:۲۱
کد خبر: ۵۶۵۵۱۱
نمی‌توانند تلاش برای حذف مطهری را تکذیب کنند/ تا آخرین دقایق برای تعامل صبر می‌کنیم/ لیست امید برای همه پست‌های هیات رئیسه گزینه دارد/ کمی با تقواتر باشیم
نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید گفت: ما تا دقایق آخر برای تعامل صبر می کنیم وگرنه برای همه پست های هیات رئیسه گزینه داریم.

«محمدجواد فتحی» نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در رابطه با انتخابات هیات رئیسه مجلس به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: مبنای ما تعامل است و تا دقایق آخر هم برای تعامل صبر خواهیم کرد. اما اگر ببینیم آنها حاضر به تعامل نیستند، همان طور که در فراکسیون تصویب شد برای همه پست های هیأت رییسه کاندیدا داریم و به جد از آنها حمایت می کنیم.

او در پاسخ به این سوال که برخی تز همکاری اعضای فراکسیون مستقلین و ولایت را عنوان کرده اند اما فراکسیون امید حاضر به تعامل نیست، گفت: این بی انصافی است. چراکه اگر فراکسیون امید نمی خواست تعامل کند نه کارگروهی تشکیل می داد و نه جلسه ای برگزار می کرد.

فتحی افزود: در آخرین بار آقای مطهری شخصا به دنبال این کار رفت و در جلسه روز شنبه فراکسیون امید که بیش از 80 نفر از اعضای نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون حضور داشتند همه اتفاق نظر داشتند که در این مسأله به خاطر حفظ وحدت و شئونات مجلس تا آنجایی که دو جریان دیگر اجازه می دهند، تعامل کنیم و با تعامل سهم خودمان را بگیریم.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه ما کف مطالبات که حفظ وضع موجود است را مشخص کردیم و مبنای تعامل قرار دادیم، گفت: چنانچه طرف مقابل به این نتیجه برسند که نیاز به تعامل با ما ندارند فراکسیون امید لیست مستقل خود را ارائه می کند. فراکسیون امید برای همه پست های هیات رئیسه اعم از رییس، نواب و دبیر و کارپرداز نفر مشخص کرده و برای آن کاندیدا دارد و با تمام قدرت به صحنه می‌آییم و مطمئنم که رای هم خواهیم داشت.

محمدجواد فتحی در پاسخ به این سوال که بهروز نعمتی عنوان کرده است موضوع حذف دروغ است و افراد این را برای سهم خواهی مطرح می کنند، گفت: موضوع حذف مطهری واقعیتی بود که وجود داشته و جایگزین آن را نیز تعیین کردند و نمی توانند آن را تکذیب کنند. دم خروس بیرون زده و معلوم است وقتی یک جایگزینی را تعیین کردند که به جای آقای مطهری معرفی  کنند، منظور چیست.

او گفت: خیلی قاطع و محکم در جلسه ای که خود آقای مطهری رفته بود به ایشان گفتند که ما به دنبال جایگزین برای شما هستیم. پس چگونه است که می روند در رسانه ها تکذیب می کنند. به نظر من این بداخلاقی است و حداقل در این ماه رمضان یک مقدار با تقواتر باشیم، بهتر است.

 

نظر شما