شجاعی:

دخالت خارجی در انتخاب هیات رییسه مجلس مورد تایید نیست/ مطهری مورد احترام و حمایت اعتدال و توسعه است

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۳:۴۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۶۰۳۰
دخالت خارجی در انتخاب هیات رییسه مجلس مورد تایید نیست/ مطهری مورد احترام و حمایت اعتدال و توسعه است
عضو مرکزی اعتدال توسعه گفت:حزب اعتدال و توسعه هر دخالتی خارج از چارچوب و فضای مجلس را محکوم می کند ، نظر ما بر این است که همه باید تسلیم تصمیم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باشند همچنین هر حزبی می تواند نظر خود را از طریق نمایندگانشان که در مجلس حضور دارند ابراز کند.

«اسماعیل شجاعی» عضو شواری مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره برخی شائبه ها مبنی بر دخالت حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس گفت: دخالت اعضای خارجی در مجلس به هیچ وجه مورد تایید حزب نیست و شایعاتی که در خصوص آقای واعظی در فضای رسانه ها مطرح شد، توسط ایشان تکذیب شد.

او اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه هر دخالتی خارج از چارچوب و فضای مجلس را محکوم می کند. نظر ما بر این است که همه باید تسلیم تصمیم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باشند همچنین هر حزبی می تواند نظر خود را از طریق نمایندگانشان که در مجلس حضور دارند، ابراز کند.

شجاعی اظهار کرد: این دخالت و ابراز نظر نباید از طریق دولت صورت گیرد. وارد شدن هر یک از اعضای دولت به بحث انتخابات هیات رییسه نه مدنظر دولت است، نه حزب اعتدال و توسعه و چنین تصمیماتی اگر درون حزب گرفته شود باید از طریق شورای عالی سیاست گذاری باشد هرچند این اتفاق نیفتاده است.

او تاکید کرد: اگر چنین دخالتی و لابی گری با نمایندگان مجلس صورت گرفته شده باشد، قطعا  صورت فردی است و بدون اطلاع شواری عالی صورت گرفته است.

او در توضیح روند تصمیم گیری حزبی گفت: این موارد باید در دفتر سیاسی حزب مطرح شود و پس از آن به مصوبه تبدیل شود. امکان دخالت در مورد تعیین هیات رییسه مجلس بدون تصمیم حزب امکان پذیر نیست. قطعا آنچه نمایندگان مجلس مطرح می کنند، برای همه اعضای حزب محترم شمرده می شود. به نظر ما هیات رییسه و نواب رییس ترکیب خوب و قابل قبولی دارند. همچنین آقای مطهری به عنوان یک شخصیت سیاسی مورد احترام و حمایت حزب است.

وی در پایان گفت: هر تصمیمی که نمایندگان می گیرند، محترم است. نظر دیگر احزاب معمولا از طریق تصمیمات جمعی مطرح می شود نه فردی. اینکه برخی افراد خودسر بخواهند وارد شوند و التهاب ایجاد کنند، کار ناپسندی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز