حیدرالعبادی:

انتخابات سر موعد برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۰:۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۶۶۳۶۷
انتخابات سر موعد برگزار می‌شود
نخست‌وزیر عراق گفت: انتخابات در موعد مشخص شده برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: ما توانستیم تروریسم را محاصره کرده و تحرکات آنها را تحت سیطره داشته باشیم. ما در تعقیب تروریست‌ها جدی هستیم و یک تروریست را هم باقی نخواهیم گذاشت. من از فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهم به وحدت ملی و مبارزه با تروریسم پایبدن باشند.

وی به ایجاد گذرگاه‌های امن برای شهروندان جهت ترک مناطق جنگی در غرب موصل اشاره کرد و گفت: طرحی با نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح و هماهنگی حشد شعبی برای تأمین مرزهای عراق با سوریه ایجاد شده است.

العبادی در بخش دیگر سخنانش گفت: حمله‌ای که در بغداد صورت گرفت بیشتر از آنکه یک فروپاشی سیستم اطلاعاتی ما به حساب بیاید یک نقص و مشکل اطلاعاتی بوده است.

وی تأکید کرد: ما از دعوت‌ها برای تشکیل دولت پیش از موعد خود تعجب می‌کنیم. هیچ کسی نمی‌تواند زمان بندی‌های تعیین شده در قانون را تغییر دهد. انتخابات در موعد مشخص شده برگزار خواهد شد.

العبادی درباره اظهارات نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق که در آن گفته بود برخی برای به تأخیر انداختن انتخابات تلاش می‌کنند، گفت: تصمیم به دست خود عراق است و دیگران هرگز نمی‌توانند برای ما تصمیم بگیرند. جای هیچ نگرانی نیست و تنها کسانی که می‌توانند بخشی از حکومت را برکنار بگذارند، مردم هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز