اعتراف باهنر به شکست در انتخابات ریاست جمهوری

۱۳۹۶/۰۳/۱۲ - ۰۲:۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۷۲۰۷
اعتراف باهنر به شکست در انتخابات ریاست جمهوری
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نتیجه انتخابات برای جریان اصولگرا خوب و قابل قبول بود، گفت: قبول داریم انتخابات را واگذار کردیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا باهنر روز پنجشنبه (۱۱ خرداد) در مراسم ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای به رکوردی رسید که در نوع خود و بین مجموعه کشورهایی که دموکراسی بر آنها حاکم است با مشارکت ۷۲ درصدی، رکورد خوبی است که حتی متخاصمین داخلی و خارجی به این نتیجه واحد رسیدند که باید از صندوق آرای جمهوری اسلامی استقبال شود و مطالبه خود را پای صندوق رای نقد کنند.

وی ادامه داد: تئوریسین‌هایی که در سال‌های ۷۸ و ۸۸ دعوت به آشوب خیابانی می‌کردند، چند سال است به این نتیجه رسیده‌اند که باید پای صندوق رای حاضر شوند و حتی رسانه‌های خارجی نیز دیگر به عدم مشارکت مردم تبلیغ نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: دموکراسی منافع و هزینه‌هایی دارد و امروز تئوریسین‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که منافع رجوع آرای مردم بیش از مضرات آن است. البته در مناظرات انتخاباتی حرف‌هایی مطرح شد که مستند نبود. برخی وعده‌هایی که مطرح شد قابل وصول است، اما برخی قابل عمل و حتی نزدیک به عمل هم نبود.

باهنر با بیان اینکه باور جدی ماست که شفافیت و گفت‌وگوی صریح و بی‌پرده منافع بیشتری دارد، افزود: نتیجه انتخابات برای جریان اصولگرا خوب و قابل قبول بود، هرچند واگذار کردن انتخابات را قبول داریم اما در جهان ۹۰ درصد روسای جمهوری که شرکت کردند دو دوره‌ای شده‌اند و این به دلیل امکانات و موقعیتی است که دارند و این افتتاح‌ها و کلنگ‌زنی‌ها تاثیر دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین گفت: با همه تلاشی که دوستان کردند، ۴۰ درصد از آرا متمرکز شد و یک حرف را زد و اقلیت قابل قبول و محاسبه‌ای که دولت باید از ظرفیت آن استفاده کند.

وی ادامه داد: نزدیک‌ترین دوستان ما اگر اکنون بر این عزم باشند که ثابت کنند دولت روی کار آمده ناکارآمد است، ظلم عظیمی به نظام است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود و آن ۴۰ درصد به کمک دولت بیایند. دولت نیز باید متوجه باشد که این ۴۰ درصد او را رصد می‌کند.

باهنر تاکید کرد: اکنون از مسابقات باشگاهی وارد رقابت‌های بین‌المللی شده‌ایم و اکنون رئیس‌جمهور ما باید با ترامپ و ۱+۵ مبارزه کند و اگر دشمنان در منطقه کاری کردند که منطق عقلایی ندارد، این را به رخ رئیس‌جمهورمان نکشیم و باید کمک کنیم دولت حق‌مان را از گلوی دشمن به هر روشی بیرون بیاورد.

نظر شما