دیدارهای معاون وزیر امور خارجه با مقامات ارشد دولت افغانستان

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۸:۵۸:۱۱
کد خبر: ۵۶۸۷۹۳
دیدارهای معاون وزیر امور خارجه با مقامات ارشد دولت افغانستان
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزیر امور خارجه کشورمان، که به منظور شرکت در کنفرانس «پروسه کابل» به افغانستان سفر کرده است، عصرروز سه شنبه با محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ضمن ابراز تسلیت بابت جان باختگان روزهای گذشته در کابل و محکوم کردن اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی در افغانستان، حمایت کشورمان از ابتکار "روند کابل" که با حضور ۲۷ کشور و سازمان‌ بین‌المللی تحت مدیریت دولت افغانستان برگزار شد را اعلام کرد .

رئیس جمهور افغانستان نیز  بر ضرورت توسعه روابط حسنه و رو به رشد دو کشور تاکید کرد.

اشرف غنی مجددا انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری کشور را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور هر چه بیشتر در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد.

در این دیدار موضوع توسعه راه‌های ترانزیتی بین دو کشور و تلاش برای اتصال هر چه بیشتر از طریق گسترش خطوط راه‌آهن، جاده و بهره‌گیری بیشتر از مسیرهای دریایی خصوصا با توجه به توافقنامه سه جانبه ایران هند افغانستان مورد گفت‌وگو قرار گرفته و بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آن تأکید شد.

همچنین قرار شد کیمته‌های ۵ گانه توافق شده بین دو کشور در سفر  ظریف به کابل به در آینده‌ای نزدیک در تهران برگزار شود.

 دیدار با رئیس اجرایی دولت افغانستان :

رحیم پور همچنین روز سه شنبه با «عبدالله عبدالله »رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان نیز به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نیز راه‌های توسعه مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در این دیدار مراتب امتنان و قدردانی دولت افغانستان را از مشارکت و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار روند کابل که در واقع قرار است به عنوان چتری برای دستیابی به همکاری و اجماع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با هدف استقرار امنیت و مصالحه ملی عمل کند، بیان کرد .

دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان :

رحیم پور همچنین  روز سه شنبه  با محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان نیز ملاقات کرد و دو طرف کلیه مسائل جاری و روابط امنیتی و همجواری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز