محسن جلال پور در یادداشتی اعلام کرد:

چرا دو عامل تروریستی امروز ناموفق بود؟

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۹:۳۰:۰۳
کد خبر: ۵۶۹۲۷۸
آن‌چه باعث شد دو عملیات تروریستی امروز به یک عملیات ناموفق تبدیل شود، آمادگی و واکنش سریع نیروهای امنیتی ایران بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محسن جلال پور با درج مطلبی در کانال تلگرام خود ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی، به چند نکته درباره این حادثه پرداخت:

۱-  حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) حمله‌ای نمادین بود. تروریست‌ها می‌توانستند در محل‌های پرتردد یا دیگر اماکن عمومی که تیم حفاظتی هم ندارند نقشه خود را عملی کنند. چرا اماکن دیگر انتخاب نشد؟

۲- به خانواده‌های داغ دیده و آسیب دیده تسلیت می‌گوییم. هرکدام از ما ممکن بود در هنگام وقوع عملیات تروریستی آن جا بودیم. مجلس و حرم امام، خانه محرومان هستند.

٣-  خیلی‌ها معتقدند این حادثه اگر در دیگر کشورهای جهان رخ می‌داد، تلفات بیشتری داشت. قرار بود این‌جا هم تعداد کشته‌ها خیلی بیشتر از این حرف‌ها باشد. اگر کشته ها بیش از این بود، تروریست‌ها بیشتر به اهداف خود نزدیک می‌شدند. فکرش را بکنید، هیچ‌کدام از جلیقه‌های انفجاری میان جمعیت منفجر نشد. آن‌چه باعث شد دو عملیات تروریستی امروز به یک عملیات ناموفق (به نسبت آن‌چه تروریست ها در ذهن داشتند)   تبدیل شود، آمادگی و واکنش سریع نیروهای امنیتی ایران بود. دستشان را می بوسیم.

٤-  مردم انتظار دارند صدا و سیما به این حوادث واکنش حرفه‌ای نشان دهد. حبس اخبار دیگر امکان‌پذیر نیست و مردم به سهولت متوجه هر اتفاقی می‌شوند. چگونه است که تیراندازی در یک مدرسه در آمریکا به فوریت پوشش خبری داده می‌شود اما چنین حادثه ای در قلب پایتخت از چشم مدیران صدا و سیما دور می‌ماند؟

٥-  زمانی که فراگیرترین رسانه کشور دربرابر این اتفاق سکوت می‌کند، بازار شایعات داغ می‌شود. اثر تروریسم دروغ، کم‌تر از تروریسم انفجاری و انتحاری نیست. آیا صدا و سیما مردم را نامحرم می‌داند؟

٦-  واکنش برخی از افراد به این حوادث، منطقی و عاقلانه نیست. معمولا در کشورهای اروپایی، مردم ازمحل اصلی این حوادث دور می‌شوند اما در ایران، مردم بیشتر تجمع می‌کنند. تجمع بیشتر می تواند حادثه دردناک دیگری خلق کند. اگر تروریست‌ها با علم به این رفتار مردم، بمبی میان جمعیت نظاره‌گر منفجر می‌کردند، تعداد کشته‌ها چقدر می‌شد؟

٧-دشمن پشت در است. مرزها را در نوردیده و به حساس‌ترین اماکن کشور رسوخ کرده. زمان کنار گذاشتن اختلافات است. ما یک ساختاریم و سفید و سیاه نداریم. دو پاره و چندپاره نیستیم. ما ملت ایران هستیم. اما امروز صداهایی هم شنیده شد که از این پیکره و این ملت نبود. آیا وقت آن نرسیده که قبل از هر چیز به همبستگی و منافع ملی بیندیشیم؟

۸-  منطقه خاور میانه به یک جنگ تمام عیار نزدیک شده است. سران بیشتر کشورهای همسایه ما، کم تجربه‌اند و بعضا ماجراجو. مثل همیشه مراقب باشیم و آماده. همدل باشیم و هم‌صدا. متحد باشیم و نگذاریم سگ‌های پوشالی امنیت خانه ما را تهدید کنند.

منبع:مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز