تحولات گسترده در سازمان میوه و تره بار در راستای حقوق شهروندی

تحول در میادین میوه و تره بار را مشاهده کنید+عکس

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۳:۲۸:۵۸
کد خبر: ۵۷۲۷۹۶
تحول در میادین میوه و تره بار را مشاهده کنید+عکس
میادین میوه و تره بار از سال ها قبل اصلی مرکز فروش میوه و سبزجات در شهرهای کشور به خصوص شهر تهران هستند. قیمت مناسب و در دسترس بودن، در کنار متنوع بودن اجناس سبب شد تا در این سال ها میادین میوه و تره بار اصلی ترین مرکز تامین میوه و سبزیجات شهرنشینان باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با وجود جایگاهی که میادین میوه و تره بار در اختیار دارند، عملکرد آن ها در چند سال گذشته سبب شده تا مردم رضایت چندانی نسبت به کیفیت محصولات و عملکرد غرفه داران نداشته باشند. حتما شما هم بارها از این مراکز، میوه و سبزیجات موردنیاز خود را خریداری کرده اید اما نسبت و موارد متعددی شکایت داشته اید که چنین شکایاتی را از میوه فروشی های آزاد نداشته اید. مواردی همچون کیفیت پایین محصولات و عدم اجازه غرفه داران به دست چین کردن، کثیف بودن سبزیجات و ضایعات بالای آن ها، کثیف و آلوده بودن غرفه ها، عدم اطمینان از بهداشتی بودن محصولات پروتئینی و ... .

شکایات گسترده مردم به همین موارد سبب شد تا سازمان میادین میوه و تره بار با اتخاذ تمهیداتی، چنین نواقصی را برطرف کند. به همین دلیل از چند ماه گذشته مردم و مشتریان میادین میوه و تره بار می توانند به انتخاب و سلیقه خود میوه ها را دست چین کنند و نگران ضایعاتی بودن میوه ها و سنگین شدن بار خود نباشند.

میوه و تره بار

از طرفی در گذشته سبزیجات زمانی که به مشتریان تحویل داده می شدند هراه با گل و خاکی بودند که از سر زمین همراه سبزیجات بود. با تحولاتی که در میادین میوه و تره بار صورت گرفته، از این پس مردم می توانند سبزیجات را بدون گل و خاک بخرند.

میوه و تره بار

بر اساس آماری که سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اعلام کرده سال گذشته از همین جدا سازی گل و لای و ریشه از سبزیجات 18 میلیارد تومان به جیب مردم برگشته و پیش بینی می شود امسال به 25 میلیارد تومان برسد.

میوه و تره بار

پیش از این در فروشگاه هایی که در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار قرار دارد گوشت و مرغ و ماهی و محصولات پروتئینی در بسته‌بندی به مشتری عرضه می شد اما در حال حاضر محیط و فضاهای فروشگاهی عرضه مواد پروتئینی طبق شرایط استانداردی که سازمان دامپزشکی ابلاغ کرده طراحی و آماده شده است و گوشت و مرغ در حضور مشتری آماده و ارائه می شود برای مثال در صورتی که مشتری گوشت چرخ کرده بخواهد در حضورش بخشی از گوشت که انتخاب کرده در چرخ گوشت که در آن هم بهداشت و استاندارد های لازم رعایت شده چرخ شده و در بسته بندی های مناسب و استاندارد ارائه می شود.

میوه و تره بار

گوشت گوسفند و گاو و گوساله و مرغی که در فروشگاه های میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می شود کشتار روز است و از عرضه محصولات کهنه و نامرغوب به صورت جدی جلوگیری می شود .

میوه و تره بار

علاوه بر نقائصی که در گذشته وجود داشت تحولات دیگری نیز در میادین میوه و تره بار صورت گرفته که رضایت بیش از پیش مردم را به همراه داشته است. به هر حال گران بودن میوه ها در کنار مشکلات اقتصادی باعث شده، بسیاری از مردم توانایی خرید این میوه ها را نداشته باشند. از همین رو میادین میوه و تره بار با اجرای طرحی به نام «سبد مهربانی»، شرایطی را برای خریداران مهیا کرده اند تا درصورت تمایل بخشی از خرید خود را در سبدی که در غرفه ها قرار داده شده، بگذارند تا نیازمندان و کسانی که توان خرید میوه ها ندارند، از این میوه ها استفاده کنند. بر اساس اعلام سازمان میادین میوه و تره بار سال گذشته بیش از 3 میلیارد تومان در این سبدها میوه گذاشته شده است.

میوه و تره بار

اضافه شدن امکانات رفاهی متعدد از جمله تغییر سازه های غرفه ها و مدرن شدن آن ها، در کنار کارگران متعددی که وظیفه نظافت و همیاری شهروندان در حمل خریدهایشان را دارند، سبب شده تا رضایت مشتریان و مردم در طول ماه های گذشته از میادین میوه و تره بار دو چندان شود، که همین مسئله بو طور حتم مشتریان بیشتری را به این مراکز جذب می کند.

میوه و تره بار

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز