مازنی:

اعتماد سرمایه ای است که مردم به حساب اصلاح طلبان و اعتدالیون واریز کردند

۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۵:۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۲۹۱
اعتماد سرمایه ای است که مردم به حساب اصلاح طلبان و اعتدالیون واریز کردند
نماینده مردم تهران در جمع اعضاء ستاد اصلاح طلبان پهنه غرب تهران اعتماد را سرمایه ای دانست که مردم به حساب اصلاح طلبان و اعتدالیون واریز کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای ستاد اصلاح طلبان دکتر روحانی پهنه غرب تهران گفت: احساس مسئولیت انسانها نسبت به یکدیگر یک موضوع مهم اجتماعی است و انسانها نسبت به خود، نسبت به نزدیکان، هم کیشان و هم نوعان خود احساس مسئولیت می کند. این حس مسئولیت پذیری به محیط زندگی و محیط زیست نیز وجود دارد و انسان نسبت به موجودات زنده نیز احساس مسئولیت می کند.

مازنی ادامه داد: این احساس مسئولیت مورد تاکید پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) نیز بوده و در کلام پیامبر آمده است که "کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته" یعنی همه نسبت به هم مسئولید.

نماینده تهران اظهار داشت: در کلام امیرالمونین نیز در هنگام پذیرش دعوت مسلمین برای رهبری جامعه احساس مسئولیت وجود دارد آنجا که می فرماید: اگر حضور مردم و اصرار مردم نبود و اگر پیمانی که خدا از آگاهان جامعه نگرفته بود، نبود من این مسئولیت را قبول نمی کردم. یعنی امام علی در قبال خواست مردم احساس مسئولیت کردند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی هر فرد در جامعه و اهمیت آن گفت: این که افرادی با حضور در ستادهای انتخابات و تلاش برای اقناع مردم برای شرکت در سرنوشت سیاسی کشور تلاش می کنند ناشی از احساس مسئولیت است.

مازنی افزود: اگر ما نسبت به فاصله طبقاتی در فضای اقتصادی کشور، نسبت به وضعیت آزادی بیان در فضای سیاسی کشور، نسبت به معضلات فراوان در حوزه اجتماعی کشور و نسبت به مسائل فرهنگی جامعه و نگرانی در ارتباط با معضلات محیط زیست احساس مسئولیت نمی کردیم چه دلیلی داشت در ستاد اصلاح طلبان حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیروزی خاتمی در سال 76 ناشی از احساس مسئولیت نخبگان سیاسی بود که به جامعه آگاهی دادند، در سال 92 نیز احساس مسئولیت شما پیروزی روحانی را رقم زد، سال 94 نیز پیروزی لیست امید در تهران و همچنین در بسیاری از حوزه های انتخابیه و ورود جمع قابل توجهی از اصلاح طلبان به مجلس و امسال نیز انتخابات 29 اردیبهشت و پیروزی دکتر روحانی ناشی از همین احساس مسئولیت بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گروهی همه تلاش خود را به کار گرفتند که جریان اصلاحات را حذف کنند اما مردم با رای به جریان اصلاحات مانع تحقق این هدف آنها شدند و مردم می خواهند راه اصلاحات تداوم پیدا کند. مردم به اصلاحات اعتماد کردند البته اینطور نیست که این اعتماد همیشگی باشد، اعتماد سرمایه ای است که مردم به حساب اصلاح طلبان و اعتدالیون واریز کردند اگر بد عمل کنیم پس می گیرند.

نماینده تهران با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: امام (ره) قدس را به عنوان یک نماد برای مقابله با ظلم، تجاوز و جنایت بشری به ما معرفی کردند که با این اقدام به تجاوز نه بگوییم، به ظلم نه بگوییم و بر آزادی تاکید کنیم.

مازنی ادامه داد: باید "نه" به ظلم استمرار یابد چرا که اساسا انقلاب ما برای مقابله با ظلم بود و امروز فلسطین و مسلمانان جهان گرفتار ظلم رژیم صهیونیستی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز