آمریکا به شرط‌های عربستان برای قطر واکنش نشان داد

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۹:۳۲:۲۴
کد خبر: ۵۷۸۹۰۹
آمریکا به شرط‌های عربستان برای قطر واکنش نشان داد
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای قطری خود در واشنگتن به شروط عربستان به همراه همپیمانان آن برای حل بحران با دوحه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ آمریکا، در دیدار با 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' وزیر خارجه قطر تاکید کرده که اجرای برخی از خواسته هایی که کشورهای چهارگانه از قطر دارند، برای دوحه بسیار سخت است.

وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به دیدار شامگاه سه شنبه خود با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، با مثبت توصیف کردن این دیدار، بر حل عملی تنش ها میان دوحه و ریاض تاکید کرد.

همزمان با بالاگرفتن بحران در روابط قطر و عربستان، وزیر خارجه قطر که در واشنگتن به سر می برد در صفحه خود در توئیتر، نوشت: در این دیدار بر حل اختلاف ها میان اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) مبتنی بر چارچوبی عملی و نیز با تکیه بر واقعیات موجود، تاکید شد.

تارنمای شبکه الجزیره قطر نیز با پوشش رسانه ای این دیدار نوشت: رکس تیلرسون در دیدار با وزیر خارجه قطر خواستار انجام گفت وگو (میان دوحه و ریاض) برای حل بحران به وجود آمده شد.

قرار است در واشنگتن دیدارهایی میان مقامات کاخ سفید و مقام های قطری و کویتی برای حل بحران قطر انجام شود.

عربستان و متحدانش فهرستی از خواسته‌های خود را برای از سرگیری روابط با دوحه از طریق کویت به قطر اعلام کرده‌اند.

از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

قطر 10روز فرصت دارد تا به خواسته‌های ذکرشده کشورهای چهارگانه پاسخ دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز