برای هفتمین روز متوالی؛

بهای نفت افزایش یافت

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۷:۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۸۷۹
بهای نفت افزایش یافت
طلای سیاه هفته گذشته را با سیری صعودی به پایان رساند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بهای جهانی نفت روز جمعه برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت. کاهش تعداد سکو‌های نفتی آمریکا و افزایش تقاضا برای نفت در چین، مهمترین عوامل افزایش بهای جهانی طلای سیاه به شمار می‌روند.

روز جمعه بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 1 دلار و 11 سنت افزایش به 46 دلار و 4 سنت رسید. در دو هفته اخیر این نخستین بار است که بهای نفت پایه آمریکا از 46 دلار فرا‌تر می‌رود. همچنین روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 50 سنت افزایش، 47 دلار و 92 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت، 6 ماه نخست سال جاری میلادی را با بیش از 14 درصد نزول به پایان رساندند که در قیاس با عملکرد این کالای حیاتی در 6 ماه نخست سال‌های گذشته، از سال 1998 یک رکورد محسوب می‌شود. 2 هفته پیش بهای جهانی طلای سیاه به دلیل نگرانی در خصوص نفت مازاد موجود در بازار به پایین‌ترین سطح در 10 ماه اخیر رسیده بود.

روز گذشته مؤسسه انرژی "بیکر هیوز" اعلام کرد تعداد سکوهای نفتی آمریکا برای نخستین بار از ژانویه سال جاری کاهش یافته است. همچنین تولید کارخانه‌ها در چین به بالا‌ترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است که از افزایش تقاضا برای نفت در این کشور حکایت دارد.

 

نظر شما