تخریب وزارت اظلاعات بر مبنای یک خبر دروغ؛

هوچی‌گری برای یک سوال و جواب/ آزادی بیان به شیوه دلواپسان

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۰۶:۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۸۰۱۲۷
هوچی‌گری برای یک سوال و جواب/ آزادی بیان به شیوه دلواپسان
انتخابات تمام شد ولی توهین ها و تخریب ها در کنار انتشار اخبار دروغ هنوز تمام نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، پس از حواشی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، راهپیمایی روز قدس و  مراسم نماز عید سعید فطر، ظاهرا هوچی گری مخالفان دولت، پایان ندارد. جمعه آخر ماه مبارک رمضان عده ای با توهین به رییس جمهوری، راهپیمایی روز قدس را به حاشیه بردند. اقدام ناشایستی که واکنش بسیاری از جمله اصولگرایان را برانگیخت و چهره‌های اصولگرا با تکیه بر این موضوع که توهین به رییس‌جمهوری طبق قانون جرم تلقی می‌شود، خواستار برخورد با توهین‌کنندگان به حسن روحانی شدند.

البته این آغاز هجمه تندروها پس از انتخابات بود. پس از گذشت سه روز و همزمان با عید سعید فطر تریبون رسمی در مصلی تهران در اختیار «میثم مطیعی» مداح قرار گرفت و او نیز با اشعاری توهین آمیز، دولت و برجام را آماج حملات خود قرار داد. اعتراض به اشعار مطیعی کار را به جایی رساند که رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران درواکنش به اعتراضات اعلام کرد؛ خبر از محتوای شعر این مداح نداشته است! البته دلواپسان در دفاع از این مداح، موج جدیدی در فضای مجازی به راه انداختند و صدا و سیما هم در خبر خود با ارائه گزارشی، دولت را مقصراین وضعیت دانست!

البته بازهم این پایان ماجرا نبود. از آنجایی که فضای سیاسی کشور ملتهب هتاکی عده اندکی علیه روحانی بود، خبر کذب بازداشت دو خبرنگار رسانه اصولگرا موج جدیدی علیه دولت را رقم زد.

«یاسر جبرییلی» مشاور سردبیر خبرگزاری اصولگرا خبر از بازداشت "حامد طالبی" داد ، طالبی کسی بود که عده‌ای از او به عنوان سازمان‌دهنده توهین به رییس‌جمهوری در روز قدس نام می بردند. همچنین در این میان، برخی منابع از بازداشت یکی دیگر از دبیران این خبرگزاری اصولگرا  به نام «علی‌ اکبری» خبر دادند. موضوعی که بلافاصله با واکنش اصولگرایان مواجه شد و از آن به عنوان برخورد با منتقد یاد کردند. این ادعا دست به دست در فضای مجازی چرخید و موج جدیدی به راه افتاد و چنان این شایعه قوت گرفت که همسر یکی از این خبرنگاران در اینستاگرام خود با مظلوم نمایی ادعا کرد فرزندش دچار دلهره شده و حالش خوب نیست!

خبر بازداشت بلافاصله از سوی حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه تکذیب و در نهایت خیلی زود مشخص شد، افرادی که ادعای بازداشتشان دست به دست می چرخید چند ساعت بعد و پس از یک سوال و جواب آزاد شده اند. «محسن همدانی» معاون امنیتی استاندار تهران در ادامه مهر تایید بر این حدس و گمان‌ها زد و اعلام کرد که افراد مرتبط با مساله توهین به رییس‌جمهوری احضار شدند و کلیه این اقدامات با ابلاغ رسمی دادستان تهران و قوه قضاییه صورت گرفته است. او همچنین تاکید کرد: «توهین‌کنندگان به رییس‌جمهوری به صورت کلی شناسایی شدند و این موضوع در حال بررسی است و بررسی‌های به عمل آمده در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده شد تا با جدیت بیشتری این موضوع پیگیری شود.»

اما نکته قابل تامل واکنش برخی چهره های اصلاح طلب بود. «عبدالله رمضان زاده» سخنگوی دولت اصلاحات در توییتر خود نوشت: «بازداشت کسی که احتمال فرارش نمی‌رود، بدون احضار قبلی به دادسرا و صدور قرار مناسب توسط بازپرس، منطقی نیست.» همچنین «علی شکوری راد» دبیرکل حزب اتحاد ملت در خواست کرد که علیرغم توهین «میثم مطیعی» به رییس جمهوری، دستگاه قضایی او را بازداشت نکند.

قطعا باید نوع نگاه اصلاح طلبان را به فال نیک گرفت که علیرغم هجمه به رییس جمهوری و شایعه سازی پیرامون یک بازداشت علیه دولت، همچنان خواستار آزادی بیان هستند. همچنین پس از گذشت چند روز حسن روحانی دومین شخص به لحاظ جایگاه حقوقی در کشوربه هتاکی و هوچی گری دلواپسان هیچ واکنشی نشان نداده است. اقدامی که مهر تایید برنوع نگاه دولت حسن روحانی و شخص او به منتقد و ازادی بیان دارد.

آنچه مسلم است، یکی از مأموریت های ذاتی وزارت اطلاعات، تأمین امنیت نظام و مردم است و طبیعتاً این وزارتخانه سهم مهمی در دست آوردهای امنیتی داشته است. تلاش برای حفظ امنیت نظام، کشور و مردم تنها بخش کوچکی از فعالیت های این وزارتخانه مهم و حساس محسوب می شود. حال سوال اینجاست که حتی اگر این احضار از سوی وزارت اطلاعات دولت یازدهم صورت می گرفت، چرا باید منتقدان از این موضوع سوء برداشت کرده و شانتاژ خبری به راه می انداختند. همچنین اگر هتاکی ها و شانتاژهای خبری علیه یک چهره اصولگرا و یا در زمان ریاست «محمود احمدی نژاد» صورت می‌گرفت، واکنش آنها چه بود؟ چگونه است که اگر یک اصلاح طلب احضار یا بازداشت شود دلواپسان هلهله می کنند و طرف مقابل را به انواع و اقسام تهمت ها و افتراها می زنند ولی اگر یک نفر از این طیف تنها برای کی سوال و جواب دعوت کنند، وامصیبتا و وا آزادی بیانا! سر می دهند؟ 

وزارت اطلاعات رکن رکین امنیت کشور است، تخریب این رکن آب به آسیاب چه کسانی می ریزد؟ در شرایطی که منطقه دچار بحران است و نیروهای وزارت اطلاعات جان بر کف در خط مقدم مبارزه با ناامنی هستند چرا عده ای از هر بهانه ای برای هجمه ناجوانمردانه به آن استفاده می کنند؟ یعنی پاسخ به چند سوال اینقدر سخت است عده ای حاضر هستند همه اصول را زیر پا بگذارند و امنیت کشور را به مخاطره بیاندازند؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز