مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

توسعه‌های بعدی در پارس جنوبی با همکاری تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۵:۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۸۱۵۳۱
توسعه‌های بعدی در پارس جنوبی با همکاری تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود
کاردر گفت: با توجه با سابقه توتال در ایران این شرکت آشنایی کامل با تولیدکنندگان داخلی را دارد و تمایل دارد توسعه های بعدی را با کمک همین تولید کنندگان انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیش از امضای قرارداد میان ایران و توتال با اشاره به امضایاین قرارداد گفت: در حدود یک سال زمان نیاز بود تا قرارداد با توتال طبق فرمت قراردادهای جدید نفتی آماده سازی شود. شرکت توتال نیز در این یک سال فرصت داشت تا مدارک مورد نیاز جهت ارائه این قرارداد را آماده سازی کند.

وی در خصوص نتایج این قرارداد عنوان کرد: این قرار داد بلند مدت و بیست ساله است و با امضای آن دستیابی به ظرفیت دومیلیارد فوت مکعبی میسر می شود. با محاسبات اولیه حدود ۲۳میلیارد دلار ارزش فرآورده های این قرارداد خواهد بود و اگر ارزش گاز شیرین تولیدی را هم به آن اضافه کنیم درآمد کشور به ۸۰ میلیارد دلار می رسد.

کاردر در خصوص شرایط خاص پروژه مورد قرارداد با توتال گفت: در این پروژه برای اولین بار سکوی فشار افزایی در فاز ۱۱ پارس جنوبی را خواهیم داشت که برای جبران افت فشار در میدان پارس جنوبی نصب می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ورود تکنولوژی روز دنیا به ایران توسط توتال گفت: با توجه با سابقه توتال در ایران این شرکت آشنایی کامل با تولیدکنندگان داخلی را دارد و تمایل دارد توسعه های بعدی را با کمک همین تولید کنندگان انجام دهیم.

نظر شما