سیدهادی خامنه ای:

آگاهی مردم وسیله نجات کشور است/ سازوکار ارائه لیست شورای شهر را قبول نداشتم/ با سهم ۳۰ درصدی بانوان در لیست مخالفم

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۳:۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۵۸۵
آگاهی مردم وسیله نجات کشور است/ سازوکار ارائه لیست شورای شهر را قبول نداشتم/ با سهم ۳۰ درصدی بانوان در لیست مخالفم
حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه ای طی مراسمی از فعالان ستادهای انتخاباتی تهران مجمع نیروهای خط امام در دفتر این حزب تجلیل کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، فرهادی مسوول ستادهای تهران مجمع نیروهای خط امام در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در تهران پرداخت.

سید هادی خامنه ای در این نشست با تبریک به حاضران برای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات گفت: انتخابات در کشور ما امر مهمی است به همین دلیل از شما تشکر می کنم که برای کشور و خودتان این حماسه را رقم زدید.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه "کشور ما با انتخابات اداره می شود" تصریح کرد: هر چه این انتخابات دقیق تر و صحیح تر باشد نتایج کار برای کشور بهتر است، انتخاباتی که مخدوش باشد نتیجه آن نیز برای کشور مخدوش است.

هادی خامنه ای گفت: باید شاکر باشیم که انتخابات اخیر در نوع خود به نسبت سلامت بود البته آنهایی که با کاندیدای رأی آورده موافق نبودند اعتراض هایی داشتند و این اعتراض ها دائمی است. هیچ انتخاباتی بدون اشتباه نیست بالاخره یک مقدار اشتباه و سهل انگاری صورت می گیرد اما اندازه آنها در مقابل کارهای درست بعضی اوقات آنقدر کوچک است که به حساب نمی آید.

او افزود: انتخابات یکی از علامت های دموکراسی در کشور ما است و خوشبختانه این انتخابات از لحاظ شکلی خوب انجام شد.

هادی خامنه ای با اشاره به مسوولیت همه مردم دربرابر مشکلات شهر تهران گفت: امیدواریم روزگاری برسد که در کشور رابطه بازی، رانت خواری، سوء استفاده، زیرمیزی و رشوه نباشد که الان متأسفانه با وجود اسلامی بودن کشور این مسایل وجود دارد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه افزود: تنها حضور در انتخابات و زحمت کشیدن برای اینکه صندوق رای سالم بماند تا یک نفر بالا بیاید و رییس جمهور شود به حل همه مشکلات کمک نمی کند یعنی شمایی که اینجا هستید فکر نکنید که وظیفه تان تمام شده بلکه تازه کار شروع شده است.

هادی خامنه ای ادامه داد: برای رفع مشکلات کشور نیاز به آموزش داریم، اگر تک تک ما با حقوق شهروندی آشنایی داشتیم اوضاع بهتر از این بود. وقتی در یک جامعه همه بیدار باشند کسانی که از خواب آلودگی مردم سوء استفاده می کنند دیگر کاری از پیش نمی برند.

او ادامه داد: دزد وقتی وارد خانه می شود که همه خواب و غافل هستند. سعدی یک جمله معروف دارد در گلستان که در یکی از داستان ها می گوید دو لشکر به هم آمدند و در مقابل هم قرار گرفتند و آماده جنگ شدند یکی از دو لشکر اولین دشمنی که بر ایشان تاخت خواب بود. این تعبیر سعدی یادتان باشد ما باید بیدار باشیم. ما نیاز به بیداری، بیشتر دانستن و فهمیدن داریم. شما که دانا هستید بیشتر یاد بگیرید و نگویید ما می دانیم.

هادی خامنه ای افزود: برای رفع مشکلات کشور هم باید بیشتر یاد بگیرید هم چیزهایی که یاد گرفته اید را یاد دهید. برادر، خواهر، همسر و فرزندان شما باید یاد بگیرند و اگر چیزی دارید باید به آنها به عنوان دانش هدیه دهید. آدم های آگاه آرام نمی نشینند و اطراف خودشان را آگاه می کنند کلاس می گذارند حتی قبل از انقلاب هم که سراغ داشتیم این آدم های آگاه حتی در جلسات که می نشستند به جای بحث های بی فایده به بحث های اساسی می پرداختند و صحبت می کردند و وقت خود را هدر نمی دانند ما نیز باید همینگونه باشیم.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: آگاهی وسیله نجات ما و باعث بیداری می شود و این آگاهی و بیداری را نباید در خودمان منحصر کنیم بلکه باید به دیگران هم بدهیم.

هادی خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش به نقش موثر زنان در انتخابات و جامعه پرداخت و گفت: امروز دیگر نمی شود زنان را نادیده گرفت زیرا آنها در همه عرصه ها حضور فعال دارند.

او افزود: امروز بانوان خود را براساس شایستگی هایشان به جامعه اثبات کرده اند و این امر بسیار مبارک است. در زمان انتخابات بحثی درباره سهم 30 درصدی بانوان در لیست های انتخاباتی مطرح شد که من با آن مخالف بودم زیرا معتقدم بانوان براساس شایستگی باید در لیست ها حضور داشته باشند و اگر زمانی رسید که همه لیست را بانوان می توانستند تشکیل دهند باید این اتفاق بیوفتد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه ای در پایان این نشست با تقدیم لوح یادبود از فعالان ستاد انتخاباتی مجمع نیروهای خط امام قدردانی کرد.

نظر شما