با موضوع نقش جایگاه همسر امام جمعه در قرارگاه فرهنگی؛

گردهمایی مشترک ائمه جمعه خراسان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۸:۱۲
کد خبر: ۵۸۵۸۵۴
گردهمایی مشترک ائمه جمعه خراسان برگزار شد
گردهمایی مشترک ائمه جمعه استانهای خراسان رضوی و سمنان با موضوع «نقش جایگاه همسر امام جمعه در قرارگاه فرهنگی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این نشست گفت: نقش زن در خانواده مدیریت زندگی است و پرورش فرزند و انسانسازی اولویت نخست یک زن در زندگی نیست.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: اگر یک خانم قدرت مدیریت همسر خود را نداشت در تربیت فرزندان نیز موفق نخواهد بود. او باید با مدیریتی شایسته نسبت به شوهر خود مدیریت مغز و دل شوهر را در دست بگیرد زیرا اگر محیط زندگی امن و آرام نباشد شوهرش در تمام وظایف سیاسی و اجتماعی خود شکست خواهد خورد.

وی به ویژگی زندگیهای سنتی اسلامی اشاره و بیان کرد: زندگی سنتی ساده اسلامی در برابر صدها مشکل مقاومت می کند در حالی که زندگی مدرن مبتنی بر مدرنیته با یک بحث ساده از بین می رود

آیت الله علم الهدی افزود: بطور غالب در طول تاریخ از زمان پیامبر(ص) تاکنون فساد و تباهی خانواده از ناحیه فرزندان بوده و در تبار و تجربیات خانواده های انقلابی نیز برخی از فسادهایی که در یک خانواده ایثارگر و انقلابی رخ داد از طرف فرزندان آنها بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این همایش با اشاره به نقش زن در محیط خانواده گفت: بسیاری از بالندگیهای تاریخ مدیون زنان فداکار است که نمونه های آن آسیه، حضرت مریم و حضرت فاطمه(س)هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی افزود: هر چه وجوه اشتراک زن و مرد در خانواده زیاد باشد تجانس بیشتر است. در زندگی اجتماعی نیز هر چه وجوه اشتراک را بیشتر کنیم موفقتر خواهیم بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز