با انجام استیضاح؛

ترامپ کاخ سفید را ترک می‌کند

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۵:۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۸۵۹۹۴
ترامپ کاخ سفید را ترک می‌کند
یک روزنامه آمریکایی نوشت که یک قانونگذار دموکرات آمریکایی اولین ماده قانونی رسمی درباره استیضاح ترامپ را ارائه کرده است.

روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» نوشت که «برد شرمن» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که ماده قانونی مربوط به استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به کنگره این کشور ارائه کرده است.

شرمن تاکید کرده است که بر اساس باور او، به نظر می رسد ترامپ در حال پنهان کردن روابط ستاد انتخاباتی اش با روسیه است.

شرمن می گوید که اقدام ترامپ در اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی و مکالمات رئیس جمهور آمریکا با کومی، آن هم در شرایطی که اف بی آی در حال تحقیق درباره روابط احتمالی ستاد ترامپ با روسیه بوده است، از جمله اقداماتی هستند که به معنای تلاش ترامپ برای ممانعت از اجرای عدالت به حساب می آیند.

این در حالیست که مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که تحت تسلط جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ قرار دارد و همچنین بسیاری از دموکرات های کنگره از ترس واکنش های شدید سیاسی، در اعلام حمایت از استیضاح رئیس جمهور کشورشان تردید کرده اند.

بر این اساس، استدلال شرمن از استیضاح ترامپ روی این ادعا که رئیس جمهور آمریکا مانع اجرای عدالت در رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شده، متمرکز است.

سناتور دموکرات ایالت تگزاس به نام «ال گرین» نیز از همراهان شرمن در تدوین این ماده قانونی است. شرمن با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خرسندی از همراهی ال گرین با او، نوشت که آنها تلاش خود را برای تحت فشار قرار دادن کمیته قضایی مجلس نمایندگان جهت برگزاری جلسات رسیدگی رسمی به موضوع ممانعت ترامپ از اجرای عدالت در پرونده مداخله مسکو در انتخابات آمریکا آغاز خواهند کرد.

در ادامه بیانیه شرمن آمده است که همزمان با ادامه تحقیقات پیرامون روابط احتمالی میان اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، مدارک بیشتری در راستای تقویت ماده قانونی استیضاح ترامپ پدیدار شده اند و مدارک لازم برای اقدامات بیشتر برای استیضاح ترامپ در دسترس است و امنیت ملی آمریکا ایجاب می کند که این اقدام صورت گیرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که اخبار جدید حاکی از ملاقات سال گذشته پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روسی با هدف دست یافتن به اطلاعات تخریبی مسکو علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا است که این خبر قوی ترین مدرکی است که تاکنون درباره روابط اعضای ستاد انتخابات ترامپ با مسکو و دخالت روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات منتشر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز