خانواده شهدای عربستان:

پیکر فرزندانمان را برای خاکسپاری تحویل دهید

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۵:۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۵۹۹۸
خانواده های چهار جوان شیعه اعدام شده در عربستان سعودی با صدور بیانیه ای خواستار تحویل گرفتن پیکرهای پاک شهدای خود از سعودی ها شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خانواده های شهدای قطیف چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای از تایید شهادت یوسف علی مشیخص، زاهر عبدالرحیم البصری، امجد ناجی آل امعیبد و مهدی محمد حسن الصائغ خبردادند.

این خانوادها خواستار تحویل پیکرهای پاک این شهیدان توسط سعودی ها و فراهم شدن امکان خاکسپاری آنان براساس احکام شیعیان شدند، درحالی که تاکید کرده اند تا زمان انجام مراحل مربوط به تحویل پیکرها اجازه برگزاری مراسم و دریافت پیام تسلیت ندارند.

یادآور می شود وزارت کشور عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد که حکم اعدام 4 نفر در منطقه شیعه نشین قطیف اجرا شده است.

بیانیه این وزارت حاکیست که اتهام اعدام شدگان، "خروج مسلحانه علیه ولی امر، شورش مسلحانه، و ایجاد مانع در مسیر انجام وظیفه نیروهای امنیتی" بوده است.

اسامی چهار اعدامی از این قرار است: زاهر عبد الرحیم حسین البصری، یوسف علی عبدالله المشیخص، مهدی محمد حسن الصایغ و امجد ناجی حسن آل امعیبد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، رژیم عربستان هر از چندی، شماری از زندانیان سیاسی و مخالفانِ دیکتاتوری قبیله ای در این کشور را به اتهامات واهی از جمله تروریسم، به جوخه اعدام می سپارد.

نظر شما