با انتشار پستی در اینستاگرام؛

عارف پاسخ آشنا را داد

۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۱۳:۲۷:۳۴
کد خبر: ۵۸۶۴۳۱
عارف پاسخ آشنا را داد
محمد رضا عارف با انتشار عکسی در صفحه شخصی ایستاگرام خود پاسخ توییت حسام الدین آشنا را داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، « حسام الدین آشنا » مشاور ریاست محترم جمهور در پاسخ به توییت محمد رضا عارف توییت کرد: درست است که گفتمان از جنس سهم خواهی نیست اما امان از سهم خواهی های افراد به اسم جریان.

محمد رضا عارف نیز ساعتی پیش با انتشار پستی در اینستاگرام پاسخ این جملات آشنا را داد.

عارف نوشت: چگونه می‌شود هماهنگى و همدلى بین مجلس و دولت بدون سهم خواهى فراهم شود؟

پس از پیروزى جریان اصلاحات در انتخابات دوم خرداد ٧٦، نوبت به تشکیل کابینه دولت آقاى خاتمى بود و همزمان نگرانى از راى اعتماد وزراى پیشنهادى در مجلس پنجم وجود داشت.

از یکسو آقاى خاتمى باید پاسخگوى مطالبات برخاسته از رأى بیست میلیونى خود می‌بود و از طرف دیگر نمایندگان مردم که خود مستقیما با رأى مردم انتخاب شده بودند باید در انتخاب کابینه دولت همدل و همراه می‌شدند.

1

پیش از معرفی کابینه، برخى گمانه‌زنى‌ها حکایت از این داشت که به سختى می‌توان از مجلس پنجم راى اعتماد گرفت و نقل قول هایی که در آن روزها مطرح میشد هم حکایت از همین رویه داشت.

اما جریان اصلاحات که همواره به گفتگو در ابعاد ملى قائل بوده است، پیشقدم شد و در جلسات منظمى با نمایندگان شریف مردم، در مجلس شوراى اسلامى گفتگو و رایزنى کرد.

نتیجه این تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى. بلکه محیطى را فرآهم کرد که وزراى پیشنهادى دولت آقاى خاتمى که بنده هم یکى از آنها بودم با رأى چشمگیرى موفق به کسب رأى اعتماد شدند و تشکیل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم محقق شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز