در جلسه روحانی و اعضای شورای سیاست گذاری صورت گرفت؛

تحکیم فضای برادری میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در سعدآباد

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۷:۴۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۹۶۵
تحکیم فضای برادری میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در سعدآباد
اختلافات اصلاح طلبان و اعتدالیون که بیشتر به اختلافی درون سازمانی شبیه است، این روز ها تبدیل به سوژه‌ای داغ برای رسانه هایی شده بود که سال ها منتظر اختلاف در میان این دو جناح سیاسی بوده اند و برای دامن زدن به این موضوع از هیچ تلاشی مضایقه نکردند.این مهم هوشیاری هرچه بیشتر سران اصلاحات و اعتدال را طلب می‌کرد که دیدار روز گذشته دکتر روحانی و رییس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هرچه جناح رقیب رشته بود را پنبه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سخنان روز پنج شنبه «محمدرضا عارف» رئیس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در نشست هم اندیشی این شورا، سر و صدای زیادی به پا کرده است. عارف در این جلسه گفت: فاصله‌ای بین گفتمان امام و اصلاحات نمی‌دانیم و مردم به خوبی به این امر واقف هستند. پیروزی ما با عقل و تدبیر بود و ما روغن ریخته را نذر امام‌زاده نکردیم.

وی در ادامه افزود: در جلساتی که با سید محمد خاتمی و نخبگان داشتیم به این نتیجه رسیدیم تا با توجه به مطالبات و انتخابات 84  یک صدا باید از اصلاحات بیرون بیاید که نتیجه‌اش شورایعالی شد. اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است. انگیزه برخی رسانه‌ها در هجمه به شورایعالی برای ما مشخص است امیدوارم مجبور نباشیم روزی این انگیزه‌ها را بازگو کنیم. در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت.

شیطنت برخی رسانه های همسو و منتقد اصلاح طلبان سبب شد مفهوم سخنان عارف به درستی منتقل نشود. بازتاب هدفمند سخنان عارف با واکنش های مختلفی در میان کاربران شبکه های اجتماعی و فعالین سیاسی همراه شد. بسیاری متصور شدند مخاطب سخنان عارف که گفته بود: بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گله را دارم؛ دولت و رییس جمهور است در حالی که برخی معتقدند مخاطب این صحبت های عارف منتخبین شورای پنجم هستند که با مصاحبه های خود انتقاداتی را متوجه شورایعالی سیاست گذاری کرده اند. این مصاحبه ها سبب دلخوری بعضی از اعضای شورایعالی سیاست گذاری شده است و آنها معتقدند شورایعالی سیاست گذاری هم از خودی می‌خورد هم از غریبه! پس از انتخابات پنجمین دوره شورای شهر انتقادات زیادی نسبت به نحوه بسته شدن لیست مطرح شد که این موضوع سبب دلخوری و بعضا عصبانیت اعضای شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان شده است. انتقاداتی که گاه وارد و گاه افراط را به همراه داشت.

اختلافات اصلاحات و اعتدال پس از سخنان روز پنج شنبه عارف کمی بالا گرفت تا جایی که حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در پاسخ به توئیت عارف نسبت به سهم خواهی جریانات سیاسی اعتراض کرد و رییس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با انتشار پستی در اینستاگرام پاسخ آشنا را داد. موضوعی که واکنش فعالین سیاسی را در پی داشت و همگی با پیامی واحد خواستار خاتمه دادن به این اختلافات شدند.

روز گذشته و پس از این سخنان، دکتر روحانی و اعضای هیئت رئیسه شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در سعدآباد با یکدیگر دیدار کردند تا دود سفید از اردوگاه اصلاحات و اعتدال بلند شود. در این دیدار محمدرضا عارف رئیس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پیروزی قاطع و ارزشمند روحانی ،اظهار داشت: مردم فهیم ایران اسلامی با حضوری  گسترده و حماسی در انتخابات شرکت کردند که این حضور نشان داد مردم نسبت به تعیین سرنوشت خود و جامعه احساس مسئولیت می کنند.

وی همچنین نقش اصلاح طلبان در حمایت از نامزدی روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را کم نظیر و بسیار موثر دانست.

عارف در ادامه بر ضرورت همکاری متقابل حامیان رئیس جمهوری و فراکسیون امید با دولت در آینده و ادامه رایزنی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

حسن روحانی نیز در این دیدار اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم دولتی کارآمدتر به مردم و مجلس شورای اسلامی معرفی کنیم و کماکان از همکاری متقابل با اصلاح طلبان در همه زمینه ها بهره مند شویم.

انتقاد سبب از بین رفتن تک صدایی در جناح اصلاحات و اعتدال می‌شود و همگان این موضوع را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنند و اتفاقا یکی از حسن های این جریان اعلام اعتراض و انتقاد درون گروهی است. نقد سازنده سبب پویایی می‌شود  اما مرز باریک میان انتقاد و تخریب باید رعایت شود تا جناح رقیب از این موضوع بهره وری سیاسی مورد نظرش را انجام ندهد.  اختلافات اصلاحات و اعتدال که بیشتر به اختلافی درون سازمانی شبیه است، این روز ها تبدیل به سوژه‌ای داغ برای رسانه هایی شده بود که سال ها منتظر اختلاف در میان این دو جناح سیاسی بوده اند و برای دامن زدن به این موضوع از هیچ تلاشی مضایقه نکردند. این مهم هوشیاری هرچه بیشتر سران اصلاحات و اعتدال را طلب می‌کرد که دیدار روز گذشته رییس جمهوری و رییس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هرچه جناح رقیب رشته بود را پنبه کرد.

با توجه به ماجراهای پیش آمده در چند روز گذشته زین پس سران جریان های اصلاحات و اعتدال باید توجه کنند که نقد نباید به گونه ای مطرح شود که به جای سازندگی نقش تخریبی به خود گیرد. اعتدال و اصلاحات در کنار یکدیگر موفقیت های زیادی را در این چهار سال در سپهر سیاسی ایران به دست آورند و پیمان اخوتی که میان این دو جریان سیاسی ریشه دار انقلاب برقرار شده ناگسستنی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز