مافی:

استعداد وصف ناپذیر «مریم میرزاخانی» فراموش نشدنی است

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۸:۵۶:۳۹
کد خبر: ۵۸۷۱۳۲
استعداد وصف ناپذیر «مریم میرزاخانی» فراموش نشدنی است
«پروانه مافی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با صدور پیامی درگذشت «مریم میرزاخانی» این بانوی دانشمند را تسلیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن پیام مافی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مریم نازنین، با وجود گذشت چندین سال از آن دوران؛ نجابت، توانمندی، ذکاوت و استعداد وصف ناپذیر از ذهن این آموزگار قدیمی ات، پاک ناشدنی است.

سال 2014 وقتی مریم میرزاخانی، برنده جایزه فیلدز (همتراز با نوبل ریاضیات) شد، توامان احساس شادی و غم را تجربه کردم. شادی برای تعلق چنین دختر شایسته ای به این مرز و بوم و غم بخاطر عدم بهره مندی کافی از توانمندی ها و استعداد فوق العاده مریم و امثال آن برای پیشبرد کشور و توسعه همه جانبه ایران. 

مریم میرزاخانی که برنده افتخارات متعددی از جمله چندین مدال طلای المپیاد ریاضی، قرارگرفتن در میان 10 ذهن جوان برگزیده سال 2005، برنده مدال فیلدز، کسب مدال جایز ستر و استاد دانشگاه استنفورد بود، پیشتر در جریان سقوط اتوبوس حامل نخبگان در سال 1376 جان سالم به در برده بود و امید آن میرفت که اینبار نیز با پشت سرگذاشتن  سختی و مرارت های بیماری، سلامتی خود را بدست آورد؛زیرا دنیا مغز متفکری همچون او را  برای سال های سال نیاز داشت. 

این ضایعه، انسان را از چند منظر به تفکر وا می دارد. واقعیت امر آن است که  باید سال ها منتظر رویش مریم دیگری بود، فردی با چنین توانمندی های منحصر به فردی. تاسف دیگر بابت آن است که علی رغم درخشش امثال مریم که بارها و بارها نشان دادند که توانمندی و شایستگی انسان ها ورای جنسیت است، بازهم هستند کسانی که زن و زنانگی را با تعریف های سنتی خود محدود به نقش آفرینی در سطوح پایین جامعه میدانند و گویا قصدی برای بازاندیشی در قبال این تفکر خود ندارند.

پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی

 

نظر شما