علی صوفی:

جلوگیری از صدور مجوز حزب «پیشرو اصلاحات» در دولت احمدی‌نژاد/ فضا برای فعالیت احزاب مساعد نیست/ تنوع افکار سبب پویایی اصلاحات شده است

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۶:۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۷۹۱۱
جلوگیری از صدور مجوز حزب «پیشرو اصلاحات» در دولت احمدی‌نژاد/ فضا برای فعالیت احزاب مساعد نیست/ تنوع افکار سبب پویایی اصلاحات شده است
«علی صوفی» دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات گفت: وزارت کشور احمدی نژاد از برگزاری کنگره به بهانه اتمام مدت زمان مجوز «انجمن اصلاحات» جلوگیری کرد.

«علی صوفی» دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره عملکرد این حزب گفت: حزب پیشرو اصلاحات فعالیت خود را پس از دوم خرداد 1376 که منجر به پیروزی «سید محمد خاتمی» رییس دولت اصلاحات شد با جمعی از فعالین ستادی به نام «انجمن اصلاحات»، آغاز کرد.

صوفی افزود: جلسات انجمن به صورت فصلی یا اقتضای زمانی شکل می‌گرفت. بدین صورت این گعده سیاسی به صورت یک تشکیلات درآمد و پس از نوشتن مرام‌نامه، درخواست مجوز به وزارت کشور ارائه شد.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات ادامه داد: در اواخر دور دوم ریاست جمهوری دولت هشتم مجوز انجمن صادر و قرار بود کنگره نیز برگزار شود که دولت نهم روی کار آمد. وزارت کشور احمدی نژاد از برگزاری کنگره به بهانه اتمام مدت زمان مجوز انجمن جلوگیری کرد. پس از این موضوع ما مجددا درخواست مجوز کردیم اما دولت احمدی نژاد از دادن مجوز به انجمن اصلاحات خودداری کرد. در دولت تدبیر و امید باردیگر درخواست مجوز به وزارت کشور ارائه و با فعالیت آن موافقت شد اما طبق مقررات کمیسیون ماده پنج احزاب وزارت کشور چون حزب نمی‌تواند از پیشوند انجمن استفاده کند، پیشوند انجمن حذف و کلمه پیشرو جایگزین آن شد.

صوفی درباره نظر رییس دولت اصلاحات درباره حزب «پیشرو اصلاحات» گفت: در گذشته تحت عنوان انجمن اصلاحات و با حضور اعضای هیأت موسس و اخیرا تحت عنوان حزب پیشرو اصلاحات  با آقای خاتمی دیدار داشتیم و ارتباط ما با ایشان به صورت مستمر ادامه دارد.

او درباره علت تاسیس یک حزب جدید و نقاط متمایز این حزب با سایر احزاب اصلاح طلب گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم باید بپذیریم شرایط برای فعالیت احزاب مساعد نیست. احزابی هم که در سال های اخیر فعالیت خود را شروع کرده‌اند با مشکلات زیادی رو به رو شده و بعضی از آنها نتوانستند به کار خود ادامه دهند و همه این مشکلات یک دلیل دارد، نبود حزبی فراگیر. چون یک حزب فراگیر در کشور نداریم لذا هر گروهی که یک حوزه های نفوذی دارد و می تواند عده ای را به دلایلی که گفتم جذب خود کند، شروع به فعالیت می‌کند. این احزاب می‌توانند افراد تاثیرگذار ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی را جذب کرده و از ظرفیت آنها استفاده کنند.

صوفی در پایان تصریح کرد: تضارب آرا و اختلاف نظر  سبب پویایی اصلاحات شده و افراد با تفکرات مختلف در احزاب مختلف عضو می‌شوند و به کنش های سیاسی و اجتماعی مشغول می‌شوند و فضا را برای شکل گیری حزبی فراگیر آماده می‌کنند. در کنار هم قرار گرفتن این احزاب متکرر و متکثر اصلاح طلب می تواند به تدریج یک پازل هایی را ایجاد کرده که این پازل ها، ما را در نهایت به حزبی فعال فراگیر می‌ رساند.

 

نظر شما