دو گزینه اصلی شهرداری تهران

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۲:۳۷:۱۳
کد خبر: ۵۸۸۸۳۱
دو گزینه اصلی شهرداری تهران
با مشخص شدن 7منتخب اعضای شورای شهر برای شهرداری تهران گمانه زنی ها درباره شهردار آینده تهران افزایش یافته است.

سرانجام انتظار ها به پایان رسیدو اعضای شورای شهر تهران 7 منتخب خود را برای تصدی شهرداری تهران انتخاب کردند. در این جلسه اعضای شورا از میان 24 کاندید، 7 نفر را برای ارائه برنامه و تیم کاری خود انتخاب کردند و مقرر شده است ظرف مدت 14 روز این 7 نفر برنامه خود را ارئه دهند.

در این انتخابات «محمد علی نجفی» با کسب 21 رای یعنی رای تمامی اعضای شورا به عنوان نفر نخست و «حسین مرعشی» با کسب 20 رای به عنوان نفر دوم انتخاب شدند و با توجه به تعداد آرا و اقبالی که از طرف اعضای شورا به این دو نفر وجود دارد، احتمال این موضوع که یکی از این دونفر به عنوان شهردار تهران انتخاب شوند دور از ذهن نخواهد بود.

نجفی یا مرعشی؟

«محمد علی نجفی» مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران است. او در دی ماه سال 92 از از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعفا داد. دلیل این استعفا مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری بود از همین رو بعید است نجفی پست شهردار تهران که شغلی پر از استرس و پرفشار است را بپذیرد. همچنین گمانه زنی هایی درباره حضور نجفی در دولت دوازدهم مطرح است که این موضوع هم دلیلی است تا مشاور رئیس جمهور پست شهرداری تهران را علی رغم کسب رای تمام اعضا شورا قبول نکند.

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران و از فعالین سیاسی اصلاح طلب نفر دوم انتخابات امروز شورا بود. مرعشی در انتخابات امروز با کسب 20 رای از 21 رای نشان داد یکی از گزینه های جدی اعضای شورای شهر برای تصدی پست شهرداری تهران است. حسین مرعشی بار ها در مصاحبه های خود اعلام کرده بود در صورت نیامدن محسن هاشمی رفسنجانی و محمد علی نجفی آمادگی دارد تا شهردار تهران شود. با توجه به کاندید نبودن محسن هاشمی رفسنجانی و شواهد موجود مبنی بر نپذیرفتن صندلی شهردار تهران توسط محمد علی نجفی و همچنین رای بالای مرعشی، گمانه زنی ها درباره شهردار شدن مرعشی قوت گرفته و پیش بینی می‌شود «مرعشی» شهردار آینده تهران است.

طبق صحبت های حجت نظری نماینده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با خبرگزاری برنا، 7 کاندید منتخب 14 روز فرصت دارند برنامه ها و تیم کاری خود را برای مدیریت تهران به شورا ارئه دهند. باید منتظر ماند و به نظاره نشست پس از دوره 12 ساله شهرداری محمد باقر قالیباف، چه کسی راهی بهشت و شهرداری تهران خواهد  شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز