فرهادی خبرداد:

اقدامات گسترده دولت یازدهم برای جذب نخبگان علمی

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۳:۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۸۸۸۷۱
اقدامات گسترده دولت یازدهم برای جذب نخبگان علمی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت یازدهم طی چهار سال گذشته اقدامات گسترده ای برای جذب نخبگان علمی داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد فرهادی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد حفظ استعدادهای درخشان و برتر کشور و بازگشت نخبگان به کشور اظهار داشت: دولت مصوبه ای سال گذشته داشت که نخبگانی که به کشور باز می گردند از طریق بنیاد ملی نخبگان کارهایشان پیگیری می شود تا بتوانیم حداقل سالی 100 نفر از این افراد را به عنوان هیات علمی در دانشگاه های کشور جذب کنیم.

وی گفت: اعتبارات این امر را هم دولت در نظر گرفته و تقریبا سال گذشته هم در همین حدود، نخبگانی که به کشور بازگشته بودند، جذب دانشگاه ها شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همچنین سال گذشته بیش از یک هزار و 400 نفر داشتیم که برخی به صورت دائمی و برخی کوتاه مدت به کشور آمده اند و در دانشگاه ها و محیط های علمی مشغول به کار شده اند و تاکنون درخواست های زیادی نیز برای جذب در هیات علمی دانشگاه های کشور داشته ایم.

فرهادی در ادامه درباره آسیب های اجتماعی در حوزه علوم انسانی نیز گفت: حوزه آموزش و پژوهش در حد آموزش عالی در وزارتخانه است و کارهای اساسی در این زمینه صورت گرفته به عنوان نمونه، روز گذشته ( 27 تیرماه) شورای توسعه پژوهش و فناوری رشته های انسانی دقیقا عنوان های تحقیقاتی که بایستی در این حوزه مشخص می شد را به عنوان پایان نامه ها و رساله، دستگاه ها و دانشگاه های مجری، مشخص شده است.

وزیر علوم ادامه داد: ضمن اینکه طی دو سال گذشته تحقیقات دیگری نیز توسط دانشگاه ها صورت گرفته شده و گزارش های مربوطه هم به شورای اجتماعی کشور ارائه و راهکارهای اجرایی آن هم مشخص شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز