با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد؛

افتتاح خط تولید موشک پدافندی صیاد ۳

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۰:۵۲:۴۴
کد خبر: ۵۸۹۶۱۳
افتتاح خط تولید موشک پدافندی صیاد ۳
خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد ۳ امروز صبح با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح رسمی شد. خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد ۳ امروز صبح با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آغاز افتتاح رسمی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل دهی موشک صیاد 3 با بیان اینکه امروز تنها بحث تولید یک سیستم موشکی نیست بلکه صحبت از تولد یک تکنولوژی است، اظهار کرد: امروز تولد آن تکنولوژی‌ است که مجموعه‌ای از علوم فیزیک، شیمی و الکترونیک در آن دست به دست هم می‌دهند و سیستمی کاملا بومی با تعریف نیروهای مسلح ما از تهدید را برای امنیت و آسایش کشور به کار می‌گیرند.

وی افزود: امروز با دانش بومی صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران، موشک صیاد 3 که از کلاس موشک‌های برد متوسط به بالای جمهوری اسلامی ایران و متصل به سیستم سلاح تلاش 2 است، وارد شبکه پدافند هوایی کشور می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش با بیان اینکه سیستم موشکی صیاد 3 ارتقایافته صیاد 1 و 2 است، افزود: این سیستم موشکی به شکلی بسیار متهورانه در محیط جنگ الکترونیک قابلیت کارایی دارد و علیه اهداف با RCS کم یا همان سطح مقطع راداری بسیار کم که امروز لبه تکنولوژی جهان است، استفاده می‌شود.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه سیستم موشکی صیاد 3 هم به شکل فعال و هم به شکل نیمه فعال قابلیت استفاده دارد، گفت: اینچنین تکنولوژی تجمیع شده در سلاح موشکی متحرک و بومی، شاید تنها در دست چند کشور معدود در دنیا باشد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در فضای تهدید و تحریم، با تکیه بر صنعت دفاعی خود توانسته است به سیستم‌های دفاعی متهورانه و شجاعانه‌ای برسد.

همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم طی سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت و روز آمد سازی پدافند هوایی کشور در برد‌های پست، متوسط و بلند اظهارداشت: سامانه صیاد ۳ با برد عملیاتی حدود ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی ۲۷ کیلومتر در مقابل تهدیدات هوایی در برد متوسط و بلند طراحی شده است.

وزیر دفاع افزود: موشک صیاد ۳ بر اساس آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است با انواع مختلف تهدیدات مانند هواپیما‌های جنگنده رادار گریز، هواپیما‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز، بالگرد‌ها و انواع مختلف پرنده‌های مدرن دارای مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.

وی افزود: این موشک دارای هدایت ترکیبی و مجهز به جستجو گر‌های پیشرفته‌ی فعال، نیمه فعال و همچنین مادون قرمز می‌باشد.

وزیر دفاع گفت: این موشک از قابلیت‌های پیشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونیک برخوردار است.

سردار دهقان، با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و نیرو‌های مسلح و قدردانی و سپاس از دست اندر کاران طراحی و ساخت سامانه سلاح صیاد ۳ تاکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور در حوزه‌های گوناگون با نگاه به افق‌های سند چشم انداز بیست ساله کشور و حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی بعنوان موتور محرکه صنایع مختلف وزارت دفاع با تمام توان به سوی فتح قله‌های بلند فناوری‌های پیچیده دفاعی و نظامی گام برخواهد داشت و لحظه‌ای از ارتقاء توان رزمی- عملیاتی نیرو‌های مسلح غفلت نخواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز