رییس کمیسیون اجتماعی:

ادغام وزارتخانه‌ها درگذشته اقدامی عجولانه بود/ امیدواریم تا قبل از تشکیل دولت دوازدهم تکلیف روشن شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۸:۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۵۴۳
ادغام وزارتخانه‌ها درگذشته اقدامی عجولانه بود/ امیدواریم تا قبل از تشکیل دولت دوازدهم تکلیف روشن شود
«سلمان خدادای» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم تا پیش از تشکیل کابینه دولت دوازدهم و معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت تکلیف لایحه انتزاع وزارتخانه ها مشخص شود.

«سلمان خدادای» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت لایحه تفکیک سه وزارت‍خانه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: این لایحه در ابتدا به صورت دوفوریت به مجلس ارایه شد اما یک فوریت آن رای آورد. تاکید بسیاری برای رسیدگی به این لایحه وجود داشت و کمیسیون اجتماعی هم بررسی  لازم را انجام داد.

او ادامه داد:‌ درجلسه کمیسیون پیرامون این لایحه٬ اصلاح بخشی از ساختار دولت درخصوص انتزاع و تفکیک وزارتخانه های "راه و شهرسازی"، "صنعت، معدن و تجارت" و "ورزش و جوانان" مورد بررسی قرارگرفت. پس از استماع اظهارات نمایندگان کمیسیون، معاون اداری و استخدامی رییس جمهوری و صحبت های موافقان و مخالفان جداسازی وزارتخانه های مربوطه، کلیات این لایحه مورد تصویب قرارگرفت.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه « اصلاح ساختار تشکیلاتی دولت با توجه به برنامه های توسعه ای کشور به نظر ضروری نیست» تصریح کرد: با توجه به حساسیت وهزینه این لایحه و با توجه به اینکه در اکثر کمیسیون های فرعی تصویب نشد است٬ کمیسیون اجتماعی به دلیل اینکه اصلی ترین وظیفه را در قبال این لایحه دارد تصمیم گرفت تحت سه کمیته ویژه بررسی های کارشناسی انجام دهد. 

او  با اشاره به اینکه ادغام وزارتخانه ها درگذشته اقدامی عجولانه بوده است، افزود: متاسفانه با ادغام های صورت گرفته کارایی وزارتخانه ها تا حدودی مختل شد، اما انتزاع آن ها نباید عجولانه تر انجام شود. به هرحال چندسال این روند طی شده و اگر قرار است اصلاحی صوریت گرد باید با احتیاط و کم ترین ضرر صورت پذیرد.

خدادادی در خاتمه گفت: امیدواریم تا پیش از تشکیل کابینه دولت دوازدهم و معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت تکلیف لایحه انتزاع وزارتخانه ها مشخص شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز