معاون وزیر کشور تاکید کرد:

لزوم توسعه پارکینگ و محوطه پایانه شلمچه پیش از اربعین

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۲۰:۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۹۲۴۰۶
لزوم توسعه پارکینگ و محوطه پایانه شلمچه پیش از اربعین
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بر لزوم توسعه پارکینگ و تکمیل محوطه پایانه مرزی شلمچه پیش از ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، هوشنگ خندان‌دل در جلسه زیرساخت اربعین که روز پنج‌شنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدید هیأت اعزامی از تهران از دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: پس از ایام اربعین در سال گذشته تمهیداتی اندیشیده شد تا کاستی‌هایی که در مسیر این حرکت عظیم فرهنگی برای ارائه خدمات به زائران وجود داشت، شناسایی و برای برطرف کردن آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: در مرز شلمچه با اقداماتی که از سوی مدیریت منطقه تحت نظارت استانداری خوزستان انجام شد، نگرانی کمتری وجود دارد اما باید اقداماتی در زمینه توسعه پارکینگ و تکمیل محوطه پایانه مرزی شلمچه انجام شود.

خندان‌دل با اشاره به شرایط پایانه مرزی چذابه گفت: گستردگی عملیات در این مرز گواه بر آن است که ارائه خدمات وسیع در دستور کار قرار گرفته است. البته با توجه به زمان اندکی که تا اربعین حسینی باقی مانده، باید همه این فعالیت‌ها به طور روزانه رصد و شناسایی شوند. اقداماتی که در زمینه راهسازی انجام می‌شود، بیانگر تلاش همکاران در وزارت راه است. اقدامات دیگری همچون توسعه پارکینگ‌ها و انتقال آب به چذابه در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است. گستردگی حجم عملیات و منابع مالی مستلزم توجه کافی بوده که انجام گرفته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: بر اساس مذاکرات قبلی که انجام گرفته و تمهیدات استاندار خوزستان، انتقال آب در اربعین باید صورت گیرد. برای تامین آب و برق این منطقه باید هماهنگی صورت گیرد تا اگر جابجایی مواکب انجام شد، در ارائه خدمات آب و برق پایدار اختلال ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: همه این فعالیت‌ها و پیشرفت فیزیکی آنها باید با حضور همه دستگاه‌های استان هر ۱۵ روز یک بار گزارش داده شود. در زمان باقی مانده باید مراقبت شود تا اگر اشکالی وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام شود.

خندان‌دل با اشاره به استقرار نیروی انتظامی در دو مرز مهران و خسروی عنوان کرد: دستور لازم برای استقرار این نیرو از سوی استاندار ارائه شود. تعداد سرویس‌های بهداشتی و محل‌هایی برای استحمام زوار نیز در مرزها افزایش یابد.

وی گفت: در مجموع باید گفت که تمهیدات خوبی در زمینه برگزاری اربعین حسینی انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز