جهانگیری:

پاسخ ایران به آمریکا کوبنده خواهد بود/ در زمین آمریکا بازی نکنیم

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۰:۵۴:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۸۱۶
پاسخ ایران به آمریکا کوبنده خواهد بود/ در زمین آمریکا بازی نکنیم
معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر برجام توسط آمریکا نقض شود پاسخ ایران کوبنده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در وزارت کشور گفت: ما انتخابات بزرگ و باشکوهی را پشت سر گذاشتیم. مطالبات متنوع و گسترده اقشار مردم در ایام انتخابات مطرح شد و دولتمردان توجه ویژه ای به این مطالبات در دولت دوازدهم خواهند داشت.

او افزود: گفته می شود جامعه ما جامعه ای جوان است و درصد زیادی از جمعیت کشور را قشر جوان تشکیل می دهند. ما در دولت باید به مطالبات جمعیت جوان کشور توجه ویژه کنیم. در آمارها گفته می شود جمعیت شهری کشور به سرعت در حال افزایش است. همچنین در چند سال اخیر ما شاهد بودیم مشارکت زنان در بخش های مختلف افزایش پیدا کرده است، وقتی زنان وارد جامعه می شوند و در انجام امور چه دولتی و چه خصوصی مشارکت می کنند باید به مطالبات این قشر نیز توجه ویژه شود. 

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: لابی صهیونیستی و کشورهایی که دشمنی با دولت و ملت ایران دارند برای اجماع جهانی علیه کشورمان تلاش می کنند. دولت کنونی امریکا جریان جدیدی است که بر سر کار آمده و رویکردی رادیکال‌تر از دولت گذشته نسبت به ایران دارد. آمریکایی ها هدف های مشخصی را دنبال می کنند و تلاش می کنند اجماعی در سازمان ملل و گروه 1+5 علیه ایران شکل دهند. تهدید شرکت ها و ترساندن کشورها از فضای کسب و کار در ایران از دیگر اقدامات آمریکا و لابی صهیونیستی است. 

جهانگیری با اشاره به طرح تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا گفت: کمیته نظارت بر برجام با حضور روسای سه قوه و همچنین افرادی از شورای عالی امنیت ملی روند اجرا شدن برجام را نظارت و ارزیابی می کند. اگر برجام توسط آمریکا نقض شود پاسخ ایران کوبنده خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده در برابر تهدیدها و بدعهدی ها تصمیمات مناسبی اتخاذ و اجرا می کند. بعضی از سخنان دولتمردان ایرانی برای عرصه های بین المللی است و مصرف خارجی دارد اما اینکه عده ای از داخل بگویند وضعیت اقتصادی خوب نیست، تحریم ها همچنان پابرجا مانده و صحبت هایی از این دست موجب یأس و ناامیدی سرمایه گذار می شود. ما باید فضای مثبت اقتصادی را که در دولت به وجود آمده تبلیغ کنیم تا سرمایه گذار مجاب به حضور در بازار ایران شود. همه باید هوشمند باشیم و در زمین طراحی شده توسط آمریکا بازی نکنیم. 

جهانگیری افزود: در برابر همه این چالش ها و مشکلات فرصت هایی نیز وجود دارد، فرصت استثنایی که در این مقطع به وجود آمده امید و اعتماد مردم است. این موضوع بزرگترین سرمایه برای همه ما است و از بزرگترین فرصت ها می توان به امنیت حاکم در کشور اشاره کرد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی ادامه داد: طرح های جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی طراحی شده است. با توجه به منابع طبیعی که در کشور ما وجود دارد بسیاری از کشورهای خارجی قصد دارند روی این نعمات طبیعی و خدادادی سرمایه گذاری کنند که ایران بهترین هدف برای آنان است. اروپا و آسیا مشتاق کار با ایران هستند و این به نوبه خود یک نقطه قوت برای ما محسوب می شود. 

معاون اول رییس جمهوری افزود: وقتی می خواهیم دولت قوی شکل بگیرد همه باید کمک کنیم. در مورد موضوع بیکاری که این روزها تبدیل به یکی از معضلات جدی کشور شده است نیازمند سرمایه گذار داخلی، خارجی و بخش خصوصی هستیم.

جهانگیری درباره جذب سرمایه گذار خارجی با گلایه از برخی انتقادات گفت: تا دولت قرارداد جدیدی را با سرمایه گذار خارج عقد می کند، عده ای در کشور با این موضوع مخالفت می کنند مگر دولت برای این موضوع با مجلس توافق نکرده است. انتقاد بد نیست اما این اتفاقی که در کشور رخ می دهد دیگر حس انتقاد به خود نمی گیرد. ما برای کمک به خود و مردم نیازمند کمک های همه ارکان نظام و بخش خصوصی هستیم. همه باید به هم کمک کنیم تا بتوانیم شرایط خدمت به مردم را تسهیل کنیم. 

جهانگیری با اشاره به گزارش هایی که گاها استانداران درباره موضوع جذب بخش خصوصی ارایه می‌دهند، گفت: اگر گزارش دوستان ارایه شود شاهد خواهیم بود دوستان خبر از تعداد جلسات در این استان یا آن استان می دهند. جلسه خوب است اما موضوعی که حائز اهمیت است این است که چند درصد تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ شده است اجرایی شده گاها برنامه هایی ارایه می شود که اجرایی نیست یا دولت نمی خواهد آن برنامه اجرایی شود. در این شرایط بخش خصوصی باید مقاومت کند تا به هدف خود برسد. برخی دوستان فعال در بخش خصوصی قبلا در گذشته در جایگاه ما بودند و از سختی های این طرف میز آگاه هستند اما از بخش خصوصی می خواهیم تا با توجه به این نکات کمک حال دولت باشد تا دولت بتواند به مردم خدمت کند.

معاون اول رییس جمهوری در پایان افزود: دولت دوازدهم به زودی تشکیل می شود و با رأی بالایی که مردم به دولت دوازدهم می دهند ان شاء الله رییس جمهوری هم کابینه مناسبی را انتخاب خواهند کرد. دکتر روحانی با مقام معظم رهبری، افراد و تشکیلات مختلف درباره کابینه دوازدهم مشورت گرفته اند اما باید به این موضوع توجه داشت که در نهایت این شخص رییس جمهوری است که تصمیم می گیرد در دولت دوازدهم با چه کسانی همکاری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز