سخنگوی دستگاه قضا:

آزاد شدن قاتل بنیتا با فیش حقوقی صحت ندارد/ دادستان تهران پرونده بقایی را بررسی می‌کند/ احمدی نژاد تحت تعقیب قرار می گیرد

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۴:۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۹۳۴۵۳
آزاد شدن قاتل بنیتا با فیش حقوقی صحت ندارد/ دادستان تهران پرونده بقایی را بررسی می‌کند/ احمدی نژاد تحت تعقیب قرار می گیرد
سخنگوی قوه قضاییه گفت: آزاد شدن قاتل بنیتا با فیش حقوقی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: احتمالا روز ١٧مرداد ماه نشست خبری نداشته باشیم پیشاپیش روز خبرنگار را خدمت اهالی رسانه تبریک می گویم.

او افزود: کار خبرنگاران سخت و مهم است و امیدوارم همه ما بتوانیم مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

اژه ای درباره اظهارات حمید بقایی پس از آزادی از زندان و حرف‌های مطرح شده توسط وی علیه قوه قضاییه و شخص سخنگوی دستگاه قضا و این‌که او مانند زمان وزارت اطلاعات دروغ می‌گوید، اظهار کرد: آن‌چه را که لازم است در خصوص این پرونده دادستان تهران توضیح می‌دهد. اگر لازم باشد، اقدام می‌کند و من فقط به دوستان قضایی خود توصیه دارم، زبان نامهربان برخی افراد باعث نشود، از مرز عدالت خارج شویم. همواره توصیه کردیم و می‌کنیم که اگر افرادی خلاف قانون عمل کنند، به ضرر خودشان است و طبیعتا تحت تعقیب قرار می‌گیرد و فرقی نمی‌کند چه جریان یا فردی باشد. در این خصوص نیز دادستان تهران با تشخیصی که خواهد داشت، در چارچوب قانون وارد می‌شود.

اژه ای در پاسخ به سوالی درباره انتخاب وزیر دادگستری گفت: تنها وزیری که سه قوه در انتخاب آن دخالت دارند، وزیر دادگستری است. معمولا گزینه ای از طرف قوه قضائیه به دولت معرفی می شود و نحوه انتخاب این وزیر با دولت تعاملی است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره مجرمین که در زندان هستند و با وثیقه اندک آزاد می شوند، گفت: در ابتدا به خانواده این کودک ٨ماهه تسلیت می گویم. توصیه شده است به این پرونده با سرعت و البته با دقت رسیدگی شود. این پرونده به تهران محول شده زیرا خانواده این کودک ساکن تهران هستند. سابقه قاتل کودک ٨ماهه صحت ندارد همچنین این مساله که این مجرم با فیش حقوقی آزاد شده است، هم صحت ندارد.

او افزود: رییس کل دادگستری استان تهران گزارشی ارائه کرده است که نشان می دهد، داشتن 130 مورد جرم از سوی سارق کذب است. ایشان ١٢ مورد سابقه سرقت از داخل خودرو دارد و به دلیل اعتراف به جرم برای تک تک موارد ١٢ سرقت در مجموع ٥٥ماه حبس کشیده است. ١٤ ماه در بازداشت بوده و در نهایت با قرار وثیقه ١٦٠میلیون تومانی آزاد شده است. نفر دوم این پرونده در گذشته با ٤گرم شیشه بازداشت شد و تمام مدت حکم قضایی خود را سپری کرده است.

اژه ای تاکید کرد: قاضی باید طبق قانون عمل کند.

معاون رییس قوه قضاییه درباره استفاده از پا بند و دستبند الکترونیک برای زندانیان گفت: قرار است در قانون جدید شرایطی فراهم شود تا کسانی که محکوم به حبس شدند، بتوانند مدت حبس خود را در جایی غیر از زندان که قاضی پرونده آن مکان را مشخص می‌کند، بگذرانند که این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

اژه ای در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود دادستان به موضوع تهمت به برخی از اعضای شورای نگهبان در انتخابات سال ٨٨ گفت: اگر به کسی تهمتی ناروا زده شود حتی اگر شاکی وجود نداشته باشد، دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند ورود کند.

او درباره روند پرونده حسین فریدون گفت: پرونده در مسیر بررسی قرار دارد و همچنان مفتوح است و در نهایت بازپرس پرونده در این باره اظهار نظر خواهد کرد.

اژه ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه حمید بقایی پس از ٢٤ ساعت دوباره تحت تعقیب قرار گرفت اما احمدی نژاد که دو هفته قبل نامه ای به دستگاه قضا نوشته بود، چرا تحت تعقیب قرار نگرفته است گفت: احمدی‌نژاد و هر فردی که اقدام خلاف انجام دهد، تحت تعقیب قرار می‌گیرد. هرکسی که تهمت و افترا به قوه قضائیه بزند چه از این طایفه باشد چه از این طایفه نباشد، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز