بلوفِ بن سلمان رو شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۹:۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۹۳۷۱۶
بلوفِ بن سلمان رو شد
آمار رسمی منتشر شده دربارۀ افزایش بیکاری در عربستان، از شکست طرح چشم انداز بن سلمان پرده برداشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آمار رسمی منتشر شده از میزان بیکاری در عربستان که روز یک شنبه منتشر شد، حاکی از جهش میانگین بیکاری در این کشور به 12.7 درصد و استمرار ثابت این روند در سه ماهه نخستِ سال جاری میلادی است.

این افزایش آمار بیکاری در حالی صورت گرفت که اقتصاد این کشور به سبب کاهش شدید بهای نفت، به شدت بیمار است.

بن سلمان ولیعهد عربستان، سال گذشته با ارائه طرح چشم انداز 2030، متعهد شده بود که میزان بیکاری را به کمتر از 7 درصد کاهش دهد.

این افزایش میزان بیکاری در حالی شکل گرفت که دولت، برای افزایش فرصت های شغلی، جریمه های هنگفت بر کارفرمایان عربستانی تحمیل کرد تا از به کارگیری کارگران بیگانه خودداری کنند و این در حالی است که شمار کارگران خارجی در عربستان به 11 میلیون نفر می رسد.

"مونیکا مالک" اقتصاددان ارشدِ بانکِ ملی ابوظبی، تاکید کرد: داده ها، حاکی از آن است که اقتصاد عربستان، برای کارگران جدیدی که وارد بازار کار می شوند، فرصت های شغلی کافی ایجاد نمی کند و بنابراین چالش اصلی طرح چشم انداز 2030، ایجاد فرصت های شغلی خواهد بود.

پیش از این، شرکت "جدوی للاستثمار" فاش کرده بود که اقتصاد عربستان، طی ده سال گذشته، سالانه 433 هزار شغل ایجاد کرده است که اکثر این فرصت های شغلی را کارگران بیگانه اشغال کردند.

 

نظر شما