به میزبانی مرکز دانشجویی حقوق بشر اسلامی ایران (صلح زیبا)؛

میزگرد حقوق بشر اسلامی در خبرگزاری برنا برگزار شد/ نیازی: ایران در معرض تهاجم ناجوانمردانه غرب قرار دارد

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۱:۵۳:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۳۵۶
میزگرد حقوق بشر اسلامی در خبرگزاری برنا برگزار شد/ نیازی: ایران در معرض تهاجم ناجوانمردانه غرب قرار دارد
میزگرد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی امروز در خبرگزاری برنا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در آغاز «سامان نیازی» معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر اسلامی با قرائت آیه 13 سوره حجرات که در ابتدای منشور حقوق بشر اسلامی آمده است با تشکر از میهمانان این میزگرد و خبرگزاری برنا برای گرامیداشت 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی گفت: همانطور که همه مستحضر هستید این میزگرد به مناسبت سالگرد منشور حقوق بشر اسلامی که در 5 اوت 1990 توسط سازمان کنفرانس اسلامی در قاهره به تصویب رسیده برگزار شده است. یکی از مسایل مهم در سال های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تهاجم ناجوانمردانه غرب نسبت به مقوله حقوق بشر به ایران بوده است. امروز در دنیا ایران اسلامی سردمدار مبارزه با استکبار است و بدون شک عبور از ایران اسلامی برای آمریکا و متحدان غربی اش یک آرزو است.

او ادامه داد: در مسأله هسته ای دیدیم که قدرت های جهان چگونه پای میز مذاکره نشستند و این مدل در دنیا بسیار کم نظیر و حتی بی نظیر است. به 15 مرداد نزدیک می شویم که سالگرد بمباران شیمیایی هیروشیما در ژاپن است و یاد و خاطره بیش از 160 هزار کشته و مجروح این جنایت بشری را گرامی می داریم.

او با تاکید بر اینکه آمریکا اعتبار عقلانی در مجامع بین المللی ندارد، گفت: امروز هم ملت ها بیدار شده اند، تصیمات و اقدامات دولت آمریکا همیشه بحران ساز بوده است. بحران های خود ساخته ای که قادر به حل و فصل آن نیستند و ما جنایت های آنها را در عراق، یمن، سوریه، لیبی و... شاهدیم. در اینجا به ملت و دولت عراق آزادسازی موصل را تبریک می گوییم و پیام ما به آمریکا این است که منطقه غرب آسیا نیازی به حضور بیگانگان ندارد.

سامان نیازی گفت: جمهوری اسلامی ایران سالهاست بر ایجاد صلح و امنیت در این منطقه تلاش می کند و غرب از اثرگذاری های ایران در تحولات منطقه نگران است. مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران این فرصت که سالگرد تصویب منشور حقوق بشر اسلامی است را مغتنم می شمارد و از این رو دعوت کردیم از برخی شخصیت های ملی و بین المللی که در جمع ما حضور داشته باشند و بار دیگر اتحاد خود را در برابر استکبار نشان دهند و در کنار آن بتوانیم به تبیین حقوق بشر اسلامی و بیان الزامات آن برای اجرای بهتر و بیشتر بپردازیم.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر اسلامی در پایان گفت: با توجه به همسایگی کشور عراق و حساسیت هایی که وجود دارد به خصوص در بحث مبارزه با تروریسم اخیرا در مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را تأسیس کردیم، همچنین آقای حکیم به عنوان مسئول این کارگروه از سوی آقای واحدی مسئول مرکز منصوب شدند و انشالله کار خود را از امروز آغاز می کنند. در این مرکز پیرامون اخذ مقام مشورتی سازمان ملل متحد پیشرفت 60 درصدی داشتیم و در آستانه اخذ این مقام هستیم. خوشبختانه دفاتر موسسه صلح زیبا به 18 شعبه افزایش پیدا کرده است.

نظر شما