در دیدار ظریف با «چاووش اوغلو» تاکید شد؛

حجم مبادلات ایران و ترکیه به ٣٠ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۲:۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۹۴۳۶۲
حجم مبادلات ایران و ترکیه به ٣٠ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکیه‌ای خود در استانبول دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح امروز در سفر به ترکیه جهت شرکت در اجلاس فوق العاده وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی با مولودچاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور در ارتباط با مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی دیدار و گفتگو کرد.

قرار است، امروز نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با تحولات اخیر در فلسطین و مسجدالاقصی برگزار شود.

در ملاقات وزرای امور خارجه ایران و ترکیه، ظریف بر اهمیت نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین تاکید و اظهار کرد: امیدوارم نتیجه این نشست به اتحاد کشورهای اسلامی در مقابله با مظالم رژیم صهیونیستی علیه فلسطین منجر شود.

در ادامه ورزای خارجه دو کشور در خصوص مسائل مختلف روابط دو جانبه گفتگو کردند. تلاش برای رسیدن به حجم مبادلات دو کشور به ٣٠ میلیارد دلار و برداشتن موانع توسعه همکاری ها و نیز موافقت برای برگزاری شورای عالی راهبردی دو کشور در آینده در تهران از محورهای این دیدار بود.

ظریف و چاووش اوغلو در این ملاقات همچنین در خصوص موضوعات منطقه ای و سوریه تبادل نظر و بر تقویت گفتگوهای آستانه در خصوص سوریه تاکید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز