نماینده مردم کهونج:

تحلیف یک اصل قانونی است/ حضور چهره‌های بین‌المللی نشان از عملکرد مثبت در روابط خارجی است

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۶:۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۵۳۸۲
تحلیف یک اصل قانونی است/ حضور چهره‌های بین‌المللی نشان از عملکرد مثبت در روابط خارجی است
«احمد حمزه ای» نماینده مردم کهنوج گفت: تحلیف نمادین نیست و یک اصل قانونی است.

«احمد حمزه ای» نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا پیرامون مراسم تحلیف و اهمیت آن گفت: طبق قانون، رییس جمهوری برای اینکه پایبندی خود را به قانون اساسی اعلام کند پس از پایان رای گیری به مجلس شورای اسلامی رفته و در مقابل نمایندگان مردم سوگند یاد می کند و در مقابل پیشگاه منتخبین ملت وفاداری خود را به قانون اساسی و ارزش های کشور اعلام می‌کند. 

او ادامه داد: این مراسم در قانون اساسی پس از تنفیذ مقام معظم رهبری پیش بینی شده است. تحلیف نمادین نیست و یک اصل قانونی است. مراسم سوگند رسمی برای شخص رییس جمهوری تکلیف آور است.

نماینده مردم کهونج با اشاره بر اینکه "این دولت در صحنه‌های بین‌المللی روابط خوبی را برقرار کرده است" افزود: دولت یازدهم، توانست برجام را با همه سختی هایش به ثمر برساند، میهمانان بین المللی بسیاری در مراسم حاضر می‌شوند و آقای روحانی را برای دور دوم ریاست جمهوری اش بدرقه می‌کنند. از نظر من چنین استقبال بی نظیری نسبت به تحلیف‌های گذشته، ناشی از عملکرد ایران در روابط خارجی است.

حمزه ای در خاتمه تصریح کرد: تدابیر ویژه ای برای حضور هیات های خارجی در کشور اندیشیده شده است و به شخصه دید روشنی به برگزاری مراسم دارم.

نظر شما