کنعانی مقدم:

ثبات اقتصادی مهمترین دستاورد دولت یازدهم بود/ انتظار داریم دولت دوازدهم فراجناحی باشد

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۱:۴۴:۵۵
کد خبر: ۵۹۶۸۷۷
ثبات اقتصادی مهمترین دستاورد دولت یازدهم بود/ انتظار داریم دولت دوازدهم فراجناحی باشد
حسین کنعانی مقدم با اشاره به دستاورد های دولت یازدهم گفت: آرامش و ثبات اقتصادی مهم ترین دستاورد دولت یازدهم بود و امیدواریم در دوات دوازدهم شاهد خروج از رکود و رونق اقتصادی باشیم.

«حسین کنعانی مقدم» فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید و دولت دوازدهم شکل گرفت. اما برای بررسی دولت یازدهم باید هم محسنات را بررسی کرد و هم به نقاط ضعف آن توجه و آن را تقویت کرد.

او ادامه داد: یکی از نقاط قوت دولت یازدهم این است که در بخش اقتصادی یک آرامش روانی ایجاد کرد؛ کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات در بازارهای پولی و مالی و منظم کردن تصمیمات اقتصادی کشور و همچنین ایجاد یک فضای آرام برای سرمایه گذاری از بزرگترین دستاورد های دولت یازدهم بود. در بحث برجام تلاش های زیادی در بحث سیاست خارجی انجام شد که تا بخشی از حقوق ملت ایران در مسایل هسته ای را تامین کند. در همین راستا به دنبال توافق نامه برجام بود حالا اینکه این چقدر نتیجه داده نیاز به بررسی جداگانه دارد.

کنعانی مقدم درباره نقاط ضعف دولت یازدهم گفت: اما نقاط ضعفی که دولت داشت این بود که شعارها مطالبات کاذبی را ایجاد کرد و در خود دولت پاشنه آشیل شد. از بحث 100 روزه گرفته تا مسایل مختلفی که در مسایل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مطرح شده است.

او افزود: نقطه ضعف دیگری که دولت داشت این بود که جناحی فکر کرد. این باعث شد که بخشی از نیروهای فعال سیاسی جامعه به حاشیه رانده شوند و در دولت دخالت نکنند. دولت در مسایل فرهنگی و اجتماعی در عین حالی که شعارهای دفاع از ارزش ها و دفاع از انقلاب اسلامی را در مقابل خود می دید سعی می کرد که گوشش را بر این پیام ها ببندد و گوشش به سمت کسانی باز باشد که از دولت حمایت می کنند و قرائت آنها جدا از مسایل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کشور مورد توجه بوده است. این یک سویه نگری را در مسایل مختلف ایجاد کرد.

او درباره موضوعاتی که دولت دوازدهم باید روی آنها تمرکز کند گفت: دولت دوازدهم باید فراجناحی باشد؛ یعنی همه جناح های سیاسی و نیروهای موثر در کشور باید وارد صحنه عملیاتی و اجرایی شوند با توجه به تهدیدها و تحریم هایی که وجود دارد و همچنین مسایل تکفیری در منطقه و مسایل امنیتی و دفاعی یک جناح خاص نمی تواند از عهده این مسایل برآید و باید همه جناح ها حضور گسترده و فعال داشته باشند تا بتوانند این مشکل را حل کنند.

کنعانی مقدم در پایان افزود: نکته بعدی که دولت دوازدهم باید برروی آن متمرکز شود این است که باید دولت در بحث اقتصادی نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را سریعتر عملیاتی کرده و سعی کند از منابع داخلی منابع داخلی بهره بیشتری گرفته و رونق اقتصادی را به کشور برگرداند. کاهش تورم به تنهایی پاسخگو نیست و نیازمند رونق اقتصادی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز