یادداشت عارف به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگار باید امنیت و آزادی در بیان خبر و تحلیل داشته باشد

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۲۱:۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۷۲۰۸
خبرنگار باید امنیت و آزادی در بیان خبر و تحلیل داشته باشد
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگار باید امنیت و آزادی در بیان خبر و تحلیل داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا٬‌ متن یادداشت محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی  به شرح زیر است:

شغل مقدس خبرنگاری را اگر از هر بعدی مورد بررسی قرار دهیم‏، عرصه‌ای بسیار دشوار و پر مخاطره است و اگر عشق نباشد، نمی‌توان به آن ادامه داد و عشق و انگیزه خدمت به مردم و اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی باعث شده است تا خبرنگاران با نشاط  و با انگیزه به فعالیت بپردازند.

در جوامع پیچیده امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش عمده‌ای در برقراری ارتباط بین مردم و حکومت دارند  و دردها و مشکلات مردم را به گونه‌ای روایت می‌کنند که برای مسئولین و صاحبان قدرت نقش هشدار دهندگی داشته باشد از این رو باید قدردان زحمات‌شان بود و آرمان‌های آنها را محترم شمرد.

زمانی خبرنگار می‌تواند وظیفه اطلاع رسانی صحیح را به خوبی انجام دهد که امنیت و آزادی در بیان خبر و تحلیل داشته باشد.اگر خبرنگاران را به واسطه سلایق شخصی محدود کرده و بخواهیم وظیفه ذاتی آنان را که همان اطلاع رسانی شفاف است با چالش رو به رو کنیم مطمئناً جامعه  ضرر خواهد کرد.

اگر اصحاب رسانه امنیت، آزادی و استقلال نداشته نباشد نمی‌توانند رسالت‌شان را به خوبی انجام دهند.مطمئناً این انتظار از همه خبرنگاران است که با لحاظ کردن منافع ملی و در چارچوب قانون به وظایف خطیر خود عمل کنند و وظیفه مسئولین است که بسترهای لازم برای امنیت شغلی آنان را فراهم کنند.نیک می دانیم که خبرنگاران رسانه‌های مستقل  به دلیل محدودیت منابع مالی آن رسانه ها از امنیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند و متولیان امر بخصوص وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی باید توجه ای خاص به رسانه‌های مستقل داشته باشد و مصونیت شغلی خبرنگاران را از طریق بیمه و سایر شیوه های اطمینان بخش فراهم کنند.

بارها این نکته را گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که ما نباید با بالا بردن هزینه‌ها موجب شویم که دست خبرنگار هنگام نوشتن بلرزد. اگر ما اجازه ندهیم که یک خبرنگار و نویسنده حداقل تا 10 درصد خطا کند شرایط به سمت مناسبی پیش نخواهد رفت، اگر به نویسنده و خبرنگار فرصت نوشتن آزادانه را بدهیم تحلیل او نیز به واقعیت بیش از پیش نزدیک‌تر خواهد شد.

به عنوان یک دوست دار خبرنگاران زحمت کشورمان از همه آنان و اصحاب رسانه می‌خواهم  در حاکمیت فضای آ رامش، عقلانیت  و امید در کشور بیش از گذشته  تلاش کنند. رسانه‌ها نباید موجب تند شدن فضای کشور بشوند. فضای فکری و روانی جامعه باید آرام و بدون تنش باشد و رسانه‌ها در آرام نگه داشتن این فضا نقش مهمی دارند.

بار دیگر روزخبرنگار را به همه خبرنگاران متعهد ، دلسوز  و دیگر مسئولین و زحمتکشان رسانه‌ای کشور تبریک می گویم  ویاد و خاطره شهدای رسانه را گرامی می‌دارم  و توفیق این قشر زحمت کش جامعه را در انجام رسالت خطیرشان از پروردگار متعال خواستارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز