تحقق وعده انتخاباتی رییس جمهوری؛

«آذری جهرمی» تابوی استفاده از مدیران جوان را خواهد شکست

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۸:۳۴:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۲۴۵
«آذری جهرمی» تابوی استفاده از مدیران جوان را خواهد شکست
«محمد جواد آذری جهرمی» متولد سال 1360 نخستین وزیری خواهد بود که پس از انقلاب متولد شده است. معرفی این وزیر جوان به مجلس شورای اسلامی تحقق وعده رییس جمهوری مبنی بر استفاده از جوانان در دولت دوازدهم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سرانجام پس از گمانه زنی های فراوان «حسن روحانی» منتخب دوازدهم ملت ایران روز سه شنبه هفته گذشته اسامی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم را تقدیم مجلس کرد. رییس جمهوری برای بستن کابینه تحت فشار زیادی از سوی جناح های سیاسی مختلف قرار گرفت اما در نهایت با مشی اعتدالی خود کابینه مناسبی را به بهارستان معرفی کرد.

نکته ویژه کابینه دوازدهم معرفی «آذری جهرمی» به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است. او نخستین وزیر پیشنهادی تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب متولد شده است. «محمد جواد آذری جهرمی» متولد 1360 است و تنها 36 سال سن دارد. جهرمی پیش از این یکی از معاونین محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است.

در این میان جریان های ضد انقلاب، رسانه های معلوم الحال و همچنین کانال های تلگرامی معاند نظام و همچنین رسانه های وابسته به جریان انحرافی، حملات خود را علیه وزاری پیشنهادی رییس جمهوری آغاز کرده اند. نوک پیکان این حملات به سمت «محمدجواد آذری جهرمی» جوانترین وزیر کابینه دوازدهم بود. دلیل عصبانیت برخی از این وزیر جوان کاملا واضح است؛ مبارزه با فیلترینگ.

مخالفان دولت تدبیر و امید و آزادی اطلاعات  برای اینکه مقاومت دولت را در مقابل فیلترینگ شکست دهند از هیچ کوششی فروگذار نکردند. دولت یازدهم تن به مقابله با سایت ها و شبکه های اجتماعی نداد. مخالفان هم از حمله به دولت دست برنداشتند. دولت طی چهارسال با تمام قوا مقاومت کرد تا شبکه های اجتماعی را فیلتر نکنند. در روزهای منتهی به انتخابات نهادهای امنیتی خارج از دولت هم به جمع منتقدین پیوستند و فشارهای بی سابقه ای برای بستن تلگرام و اینستاگرام و ... به دولت وارد کردند ولی دولت عقب نشینی نکرد و حتی در مقابل تهدید به استیضاح و محاکمه کوتاه نیامد و فضای اطلاع رسانی باز ماند. دکتر واعظی پشتوانه جوانی به جنگ مخالفین فضای باز اطلاع رسانی رفت که آن روز کمتر کسی نامش را می شنید. امروز اما باید به فعالین عرصه رسانه های مدرن یادآوری کرد که آذری جهرمی همان معاونی بود که در کنار وزیر ارتباطات قرار گرفت تا این سنگر را حفظ کند.

برخی دیگر معتقد هستند به واسطه سابقه خدمت این وزیر جوان در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مجلس نباید به جهرمی رای اعتماد دهند. سوال اینجا است؛ آیا کار و خدمت کردن در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران جرم است؟ این بزرگترین ظلمی است که در حق این وزیر پیشنهادی در حال رخ دادن است. شائبه های دیگری نیز مطرح می‌شود. برخی فعالین سیاسی می‌گویند «جهرمی» در اتفاقات مربوط به انتخابات سال 88 از آنها بازجویی کرده است. «جهرمی» در دیدار با اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی پاسخ این ادعا را داد. جهرمی در واکنش به این موضوع گفت: آماده‌ام با کسانی که گفته‌اند از آنها بازجویی کردم، جلسه بگذارم.

در این راستا «محمود صادقی» عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس توییت کرد: در جلسه هیات رییسه فراکسیون شفاف‌سازی با آذری جهرمی او آمادگی‌اش را برای جلسه حضوری با کسانی که گفته‌اند از آن‌ها بازجویی کرده، اعلام کرد.

معرفی «جهرمی» جوان می‌تواند تابوی استفاده از جوانان در سطوح بالای مدیریتی کشور را بشکند و ما شاهد حضور بیشتر جوانان در بدنه دولت و همه دستگاه های اجرایی باشیم. معرفی «جهرمی» فرصتی است که هم جوانان و هم نمایندگان مردم در خانه ملت می‌توانند از آن به بهترین نحو استفاده کرده و تابوی استفاده از جوانان را بشکنند. فرصتی که توسط «حسن روحانی» رییس دولت دوازدهم فراهم شده است و این تحقق نخستین وعده روحانی مبنی بر استفاده از جوانان در دولت خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز