با دستور وزیر کشور؛

شورای توسعه استان سیستان و بلوچستان تشکیل می شود

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۲:۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۹۹۲۹
شورای توسعه استان سیستان و بلوچستان تشکیل می شود
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: شورای توسعه استان سیستان و بلوچستان با دستور وزیر کشور با هدف انجام برنامه ریزی های مناسب در راستای شناسائی و حل مشکلات اساسی مردم این استان و رفع مهم ترین تنگناهای موجود در آن تشکیل می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست روز دوشنبه افزود: این اقدام درپی درخواست جمعی از نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان از وزیر کشور و همچنین پیگیری های مستمر استاندار سیستان و بلوچستان برای تشکیل شورای توسعه استان با هدف انجام برنامه ریزی های مناسب در راستای شناسائی و حل مشکلات اساسی مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان و رفع مهم ترین تنگناهای موجود در آن استان صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: این دستور مهم به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ تا در راستای تحقق این امر، با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط، هرچه سریع تر نسبت به تعیین اولویت های نخست استان در حوزه های مهمی چون اقتصادی، عمرانی، زیربنائی و...، اقدام و نتیجه را به وزارت کشور اعلام نماید.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز جلسات کارشناسی این موضوع، با حضور تعدادی از نمایندگان این استان و همچنین مسئولان استانی تا دستیابی به یک چارچوب مناسب در وزارت کشور و همچنین استان درحال برگزاری است.

دین پرست همچنین به دریافت محورهای پیشنهادی اولیه و اولویت دار استانداری سیستان و بلوچستان در حوزه هایی چون سرمایه گذاری و توسعه فضای کسب و کار و گزارش مربوط به روند اجرائی طرح های مهم و کلیدی استان طی روزهای گذشته اشاره و تاکید کرد: به محض تکمیل اولویت های بنیادین و زیربنائی استان، نخستین جلسه شورای توسعه استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جلسه با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مرتبط ملی و مدیران ذیربط استانی و...، به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است در اقدام مشابهی که درخصوص استان کردستان، شورای توسعه استان کردستان با ترکیب مشابهی، در فروردین ماه سال جاری در وزارت کشور تشکیل جلسه داد که منجر به ابلاغ 21 مصوبه راهبردی در راستای توسعه همه جانبه استان کردستان در حوزه های راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، صنایع و معادن ، کشاورزی و...شد.

با پیگیری های مستمر توسط وزیر کشور، مصوبات اولیه و گزارش جمع بندی شده و نهائی مربوط به طرح ها و برنامه های اجرایی مورد نظر به استحضار ریاست جمهوری و همچنین معاون اول رییس جمهوری رسید که منجر به صدور و ابلاغ دستورهای موکد و صریحی برای اجرای هرچه سریعتر مصوبات و توافقات مورد اشاره شد

هم اکنون اجرای دقیق مصوبات ابلاغی، به صورت مستمر و جدی، از سوی دفاتر رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری، وزارت کشور و استانداری کردستان، در حال پیگیری است.

نظر شما