کابینه دوازدهم در مجلس؛

سبحانی‌فر: فیبر نوری از ۵۱ به ۶۱ هزار کیلومتر افزایش یافته است/ روزگاری صحبت از قطعی اینترنت بود اما اکنون شاهد افزایش سرعت اینترنت هستیم

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۸:۰۶:۵۴
کد خبر: ۶۰۰۶۸۳
سبحانی‌فر: فیبر نوری از ۵۱ به ۶۱ هزار کیلومتر افزایش یافته است/ روزگاری صحبت از قطعی اینترنت بود اما اکنون شاهد افزایش سرعت اینترنت هستیم
نماینده مردم سبزوار گفت: روزگاری صحبت از قطعی اینترنت بود اما اکنون شاهد افزایش سرعت اینترنت هستیم به طوری که پنهای باند به ۷۰ هزار گیگابایت رسیده است و پهنای باند رایگان به تولیدکنندگان محتوای ایرانی اسلامی داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پرالمانی خبرگزاری برنا، رمضانعلی سبحانی‌فر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی نوبت عصر امروز، گفت: امروز فضای مجازی به عرصه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کسب و کار تبدیل شده است بخشی که جوان است و باید نیرویی جوان آن را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه طول فیبر نوری از ۵۱ به ۶۱ هزار کیلومتر افزایش یافته است، گفت: روزگاری صحبت از قطعی اینترنت بود اما اکنون شاهد افزایش سرعت اینترنت هستیم به طوری که پنهای باند به ۷۰ هزار گیگابایت رسیده است و پهنای باند رایگان به تولیدکنندگان محتوای ایرانی اسلامی داده می‌شود.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه گوشی‌های همراه از اینترنت ۳G و ۴G تبدیل شده است، گفت: تمام سرورهای ایران در خارج از کشور به داخل انتقال یافته و امروز سروری خارج از کشور نداریم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با بستن فضای مجازی نمی‌توان مشکلات را رفع کرد، گفت: آقای جهرمی کسی است که اشراف به حوزه کاری‌اش دارد و عملکرد او باعث جمع شدن فساد سیستماتیک شده است.

وی ادامه داد: عملکرد آقای جهرمی در زمان معاونت وزیر اطلاعات در دولت یازدهم باعث شد که قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری خرید تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به ۱۲۰ میلیون دلار کاهش یابد اتفاقی که در نهایت به نفع مردم تمام می‌شود و اکنون نیز پرونده آن در دادگاه است.

این نماینده مجلس در واکنش به طرح مطالبی علیه جهرمی در فضای مجازی، گفت: امروز عده‌ای در فضای مجازی دست به تخریب علیه آقای جهرمی می‌زنند دلیلش آن است که آنها از قطع شدن منافع‌شان ترس دارند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه معرفی آذری جهرمی از سوی رییس‌جمهور در جهت پاسخ به مطالبات جامعه برای استفاده از نیروی جوان در کابینه‌ است، گفت: آقای جهرمی جوانی متخصص، پرانرژی و شجاع است که برنامه‌ای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری از مدیران و توسعه تکنولوژی دارد. یکی از نمونه‌های کاری او عقد قرارداد پروژه‌ای به نام توانا با مشارکت دانشگاه شریف است که این نمونه‌ حکایت از توجه او به استفاده از تولیدات داخلی دارد.

وی در پایان گفت: نمایندگان به این وزیر پیشنهادی به عنوان مدیری متخصص و توانمند و از خانواده شهدا رای اعتماد دهند.

نظر شما