نماینده مردم سلماس در مجلس:

امیر حاتمی نماد اتحاد ارتش، سپاه و نیروهای مصلح است/ دریافتی نیروهای مسلح باید ۲۰ درصد افزایش یابد

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۰:۴۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۱۳۰۹
امیر حاتمی نماد اتحاد ارتش، سپاه و نیروهای مصلح است/ دریافتی نیروهای مسلح باید ۲۰ درصد افزایش یابد
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط حساس کنونی رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی دفاع بیانگر حمایت آنها از نیروهای مسلح و امر مقدس دفاع و قدردانی از خدمات این امیر شایسته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، شهروز برزگر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع دولت دوازدهم گفت: سرتیپ امیر حاتمی از امیران شایسته، مومن، متعهد، ولایی، اخلاق مدار، مدیر، مدبر، خوش فکر، قانونمند است که در طول خدمت مشاغل ساماندهی و مدیریت ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مشترک و وزارت دفاع منشأ خدمات عدیده بوده و نقش مهمی در ارتقاء آمادگی رزمی ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، مرزبانی، بسیج و تصمیم سازی سامانه فرماندهی در مقابله با تهدیدات روزافزون دشمنان، توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه خارجی و مشارکت فعال در تأمین نیازمندی‌های اطلاعاتی سلسله مراتب بوده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزر پیشنهادی دفاع در ادامه خدمت در ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان الگوی افسر هوشمند و لایق در بالاترین رده ستادی و اجرایی نیروهای مسلح درخشیده است. مبانی مورد استفاده برنامه امیر سرتیپ امیرحاتمی این وزیر پیشنهادی شامل تدابیر مقام معظم رهبری، قانون اساسی، اهداف و راهبردها و اولویت‌های دولت محورهای چشم‌انداز 20 ساله کشور و نیروهای مسلح، سیاست‌های کلی نظام، قانون وزارت دفاع، قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه، اسناد راهبردی نیروهای مسلح و وزارت دفاع، نقشه جامع علمی کشور است.

وی افزود: ایشان با تجربیات سازمان‌های تابعه وزارت دفاع و تجربه و تحلیل‌های محیطی، آینده‌پژوهی، ارزیابی نیازهای امروزو آینده نیروهای مسلح، نقد و بررسی روندهای موجود، ادغام و تدوین گردیده است؛ بر این مبنا وی را نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح می‌دانم.

برزگر یادآور شد: در شرایط حساس کنونی رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی دفاع رأی قاطع و بدون مخالفت خواهد بود لذا این موضوع بیانگر حمایت آنها از نیروهای مسلح و امر مقدس دفاع و قدردانی از خدمات این امیر شایسته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه گفت: دکتر ظریف می‌گوید "در جریان مذاکرات بین‌المللی علاوه بر حمایت مقام معظم رهبری و مردم از توانایی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بهره فراوان بردم".

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمترین بودجه دفاعی را در بین کشورهای منطقه داریم اما از برترین قدرت دفاعی و عمق استراتژیک برخورداریم. وزارت دفاع بیش از صد دانشگاه فعال دارد؛ از تولیدات 4 هزار شرکت نیز استفاده می‌کند، موشک‌های نقطه زن و انواع ادوات دفاعی جنگی با بالاترین کیفیت نیز طراحی و تولید می‌کند از این رو با توانایی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز پیشنهاد می‌کنم از تجربه وزارت دفاع استفاده کنید.

برزگر گفت: در قالب طرح آمایش دفاعی، خروج پادگان‌ها از شهر که در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه ضروری  است انتظار می‌رود امیرسرتیپ امیر حاتمی مساعدت‌های لازم را ایجاد کند از این رو با توجه به داشتن بهترین تجهیزات نظامی و افراد با تجربه و شجاع این نیروها باید مورد حمایت مجلس و دولت قرار گرفته تا مشکلات آنها از جمله دریافتی حقوق و مزایا برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حمایت قاطع فراکسیون‌های مختلف و کمیسیون‌های تخصصی مختلف مجلس از وزیر پیشنهادی دفاع به دور از سلایق نشان از پشتیبانی نمایندگان از نیروهای مسلح است.

نظر شما