در نخستین کنگره حزب مجمع ایثارگران مطرح شد؛

ابراز نگرانی سید حسن خمینی نسبت به وضعیت کروبی

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۰:۵۹:۵۳
کد خبر: ۶۰۱۳۱۹
ابراز نگرانی سید حسن خمینی نسبت به وضعیت کروبی
یادگار امام در نخستین کنگره حزب مجمع ایثارگران گفت: نسبت به وضعیت یکی از تاثیرگذاران عرصه انقلاب برادر و سرور معظم خودمان جناب کروبی ابرار نگرانی می‌کنم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از جماران، آیت الله سید حسن خمینی در کنگره حزب مجمع ایثارگران گفت: نسبت به وضعیت یکی از تاثیرگذاران عرصه انقلاب برادر و سرور معظم خودمان جناب کروبی ابرار نگرانی می‌کنم و از خدا می‌خواهم سلامت و صحت ایشان را به ما مژده بدهند که البته امیدهایی هم برای این مساله وجود دارد که ان‌شاالله تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه برسد.

یادگار گرامی امام از نخست‌وزیر دفاع مقدس یاد کرد و از همه کسانی که بزرگان عرضه ایثار هستند و گفت: برای همه خواستار علو درجات هستیم

یادگار امام هم چنین با اشاره به نقش برجسته همسر امام گفت: یاد همسر امام افتادم. ایشان تا آخرین روزها که ذکر آقا مصطفی می‌شد گریه می‌کردند.

وی هم چنین افزود: باید دید چه وجهه مثبتی را می‌خواهیم به این دوران منتقل کنیم. آیا احساس دین است؟ چون برخی دوستان ما شهید شدند باید آن را تذکار کنیم؟ البته تذکار خوبی‌ها خوب است.

سید حسن خمینی گفت:  همه ما دوستانی داشتیم که شهید شدند و معمولا این دل‌بستگی را با برگزاری مراسم سالگرد حل می‌کنیم اما چه وجهه‌ای از این گروه‌ها و احزاب را سعی می‌کنیم به دوران خود منتقل کنیم؟ 

وی همچنین در ادامه گفت: رهبری کاریزماتیک امام اقتضائاتی داشته که با رفتنش تمام شده خیلی خوب بود می‌شد آن را تکرار کرد ولی آیا امکان آن هست یا آب در هاون می‌کوبیم؟

او گفت : این سوال‌ها را که کدام وجهه مثبت را دوست داریم به روزگار خود انتقال بدهیم مهم است.  نکند دنبال جوانی خود هستید؟  اگر یک وجهه‌ای را سراغ دارید آیا امکانش را دارید؟  اگر امکان دارد چه موانعی پیش روی ماست. ما تنها کشوری نبودیم که در دنیا جنگیدیم. تنها کشوری هم نبودیم که برای خدا جنگیدیم

سید حسن خمینی در ادامه بیان کرد: امتیاز دوران جنگ، توپ و تفنگ و بمباران و شهادت است. اما الزاما اینها وجهه مثبتی برای این دوره نیست. یعنی کسی نمی‌گوید ما برای اینکه این دوران را استمرار ببخشیم همیشه شهرها را بمباران کنیم یا اگر در آن دوران نظام، توزیع ارزاق بوده این را ادامه دهیم. الزاما هر وجهه امتیازی وجهه مثبت نیست. قید دوم وجهه مثبت انسانی است. چون ممکن است وجوهی باشد ولی انسانی نباشد مثل وجوه جغرافیایی و تاریخی.

آیت الله سید حسن خمینی گفت: اینجا نشستیم که بگوییم ما می‌توانیم ما ایثارگرانیم و بزرگان پیام‌هایی می‌دهند که باید به دوران ما منتقل شود.

نظر شما