امروز؛

«حسین کمالی» نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۱:۴۶:۱۸
کد خبر: ۶۰۱۳۵۱
«حسین کمالی» نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ شد
شماری از دبیران کل احزاب ملی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی در سالن 600 نفره وزارت کشور جهت انتخاب یک نماینده برای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب تشکیل جلسه شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در نخستین مرحله انتخاب یک نماینده برای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب، قدرتعلی حشمتیان 15 رای، حسین کمالی 13 رای، علی اکبر مرتضوی کیاسری 3 رای، محمدجواد محمدی نوری 2 رای، محمدرضا بهزادیان 4 رای، محمد زارع فومنی 2 رای و حسین روازاده 1 رای از مجموع 43 رای ماخوذه را کسب کردند.

براساس آیین نامه انتخابات، باید فرد منتخب در مرحله اول اکثریت آرا را کسب می کرد که اینگونه نشد و مرحله دوم برگزار شد.

در مرحله دوم نیز یک نفر رای نداد و از مجموع 42 رای ماخوذه قدرتعلی حشمتیان و حسین کمالی توانستند 21 رای را به صورت مساوی کسب کنند.

در آیین نامه انتخابات نیز پیش بینی شده بود که در صورت کسب رای مساوی قرعه کشی خواهد شد و براساس قرعه، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار توانست به عنوان نماینده احزاب فعال ملی، نماینده این احزاب در کمیسیون ماده 10 شود.

10 نفر از دبیران کل نامزد حضور کمیسیون ماده 10 احزاب بودند که از میان آنها حسین کمالی انتخاب شد. نبی الله احمدلو از کانون حقوقدانان مستقل، محمدرضا بهزادیان دبیرکل انجمن مدیران و متخصصان اقتصادی و صنعتی ایران، قدرتعلی حشمتیان از حزب مستقل و اعتدال ایران، عبدالله حمیدی جامعه اسلامی کارگران، حسین روازاده جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، محمد زارع گشتی(فومنی) از حزب مردمی اصلاحات، حسین کمالی از حزب اسلامی کار، محمد جواد محمدی نوری از جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و اکبر مرتضوی کیاسری از جامعه جانبازان و ایثارگران نامزدهای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب هستند.

پیش از این 20 نفر ثبت نام کرده بودند که تا پیش از برگزاری این جلسه 10 نفر انصراف دادند.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و جمعیت ها، نهادی است که بر اساس ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و جمعیت ‌ها مصوب خرداد سال 61 هیأت وزیران، تشکیل شده‌ است. وظیفه این کمیسیون بررسی درخواست تأسیس انجمن ‌های سیاسی و نهادهای صنفی و ارائه آن برای صدور مجوز تأسیس به وزارت کشور و پس از آن معرفی به قوه قضاییه برای ثبت در آن قوه به منظور فعالیت رسمی تشکل است.

ترکیب کمیسیون ماده 10 احزاب شامل نماینده دادستان کل کشور، نماینده رئیس قوه قضاییه، یک نماینده از میان دبیران کل احزاب ملی و یک نماینده از میان دبیران کل احزاب استانی دارای پروانه فعالیت، معاون سیاسی وزارت کشور، دو نماینده به انتخاب مجلس از بین نمایندگان داوطلب است.

فعالیت این کمیسیون از سال 1377 شکل منظم و سازمان یافته تری گرفت و بسیاری از تشکل‌های سیاسی شامل احزاب مختلف و صنفی شامل نهادهای ورزشی، فرهنگی و صنعتی طی سال ‌های پایانی دهه 70 با تأیید این نهاد برابر قانون از وزارت کشور و قوه قضاییه مجوز تأسیس و فعالیت گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز