اولاد قباد در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور:

رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۵:۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۰۲۰۵۸
رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد
نماینده تهران در مجلس صدور پروانه کار ۵۴ مورد حزب و گروه سیاسی و حضور ۱۵۱ نفر از بانوان در پست‌های مدیریتی وزارت کشور را از نقاط مثبت عملکرد رحمانی فضلی در دولت یازدهم دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، فریده اولادقباد در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: رحمانی فضلی کارنامه 4 ساله خوبی در وزارت کشور دارد. وزارت کشور حافظ نظم و امنیت، سیاست عمومی، هماهنگ کننده سازمان های دولتی و مردمی در استان ها و فراهم کننده موجبات اجرای سیاست های عمومی دولت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت ها و گستره کاری در وزارت کشور از تنوع و تاثیرگذاری بسیار زیادی برخوردار است. در واقع تعریف کارویژه‌های وزارت کشور هم ماموریت های امنیتی و سیاسی و هم فعالیت های عمرانی، شهری و روستایی گنجانده شده است. انجام این ماموریت ها و وظایف مهم نیازمند انتخاب وزیری است که ضمن آگاهی و اشراف کامل نسبت به چالش های مربوطه از حوزه وزارتی خود نیز اطلاع کافی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آقای رحمانی فضلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور از طرف رئیس جمهور معرفی شد تا در دولت دوازدهم به نحو مطلوبی بتواند به خواسته های مردم پاسخ دهد و از این طریق موجبات افزایش سرمایه های اجتماعی، اعتماد ملی، ثبات داخلی، انسجام و وحدت ملی و افزایش مشروعیت نظام سیاسی کشور را فراهم آورد.

  وی افزود: آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی در تحلیل مسائل و پدیده های سیاسی می باشد. وزیر کشور به جای تحلیل خطی دارای رویکردی جامع نگر و سیستمی است یعنی ابعاد تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را هم مورد توجه قرار می دهد و به دنبال حل مسائل می باشد.

 اولاد قباد با بیان اینکه رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد و در ساختار اداری که تاکنون مسئولیت آن ها را برعهده داشته ثابت کرده باید براساس رویکرد توسعه محوری از همه ظرفیت ها بهره ببرد، متذکر شد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مدیریت استان های الگو در حوزه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه رحمانی فضلی برای وزارت کشور و دولت دوازدهم گفت: محورهای بسیار متنوع و گسترده ای برای مدیریت وزارت کشور در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: برگزاری انتخابات ها در زمان تصدی وزارت کشور توسط رحمانی فضلی در فضایی ایمن، سالم و با مشارکت حداکثری مردم و احزاب شکل گرفته است.

وی افزود: برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری باعث ارتقاء سطح مشارکت از 72 درصد به 73 درصد و تائید صحت انتخابات در تمام شعب اخذ رأی از جمله اقدامات مثبت رحمانی فضلی در وزارت کشور است.

اولاد قباد متذکر شد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سطح مشارکت از 62 درصد به 69 درصد ارتقاء یافت و در 140 شهر نیز انتخابات شوراها به صورت کاملا مکانیزه برگزار شد که البته انتظار می رود در انتخابات های آینده شاهد برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مناسب دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان در دوره تصدی وزارت کشور توسط رحمانی فضلی بیان کرد: تامین امنیت و مدیریت عمومی در فضای مجازی و نحوه فعالیت های تبلیغاتی نیز از جمله نکات مثبت کارنامه وزیر پیشنهادی کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در گذشته اخذ مجوز برای احزاب بسیار دشوار بود، تاکید کرد: پس از سکانداری رحمانی فضلی در وزارت کشور با توجه به اعتقاد قلبی به تکثرگرایی توانستند با تمهید و تقویت فعالیت قانونمند احزاب با تاسیس و صدور پروانه 54 مورد حزب و گروه سیاسی را صادر نمایند و اصلاح قانون احزاب نیز در دستورکار وزارت کشور قرار گرفته است.

وی افزود: راه اندازی خانه احزاب ایران، تقویت فضای آرامش و انسجام سیاسی، تمهید برگزاری میانگین 30 مورد کنگره احزاب در سطح کشور بوده است و نکته حائز اهمیت این است که تقویت مشارکت اقوام و مذاهب در مناطق قومی و مذهبی از جمله اقدامات مناسب وزارت کشور در دولت یازدهم است و انتظار می رود در آینده نیز اقلیت های قومی و مذهبی سهمیه بیشتری برای تصدی سمت های مدیریتی داشته باشد.

 اولاد قباد اظهار داشت: نگاه مناسب رحمانی فضلی به سمن ها سبب افزایش 70 درصدی سازمان های مردم نهاد شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه های رحمانی فضلی منطبق و هم سو با اسناد بالادستی است. از طرف دیگر راه اندازی ستاد اربعین و مدیریت 2 میلیون زائر از جمله اقدامات مثبت وزیر کشور است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس با بیان اینکه انتظار داریم وزارت کشور در دولت دوازدهم برنامه های خوبی برای حضور زنان داشته باشد، گفت: وزارت کشور در فرآیند اجرای سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی و ارتقای نقش زنان و جوانان در نظام مدیریت کشور ادامه یابد که در حال حاضر 151 نفر از بانوان در پست های مدیریتی وزارت کشور از معاون استاندار تا بخشدار مشغول به فعالیت هستند و انتظار داریم از زنان در پست استاندار و سایر پست های مدیریتی استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز