نماینده مردم تهران:

مجلس چک سفید امضا به وزرا نداده است/ فراکسیون امید با همه ۱۷ وزیر موافق نبود

۱۳۹۶/۰۶/۰۳ - ۰۹:۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۳۷۱۳
مجلس چک سفید امضا به وزرا نداده است/ فراکسیون امید با همه ۱۷ وزیر موافق نبود
نماینده مردم تهران گفت: رای اعتماد به کابینه دولت دکتر روحانی به این معنا نیست که ما چک سفید امضا به وزرا دادیم.

«احمد مازنی» نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا پیرامون آغاز به کار کابینه دوازدهم گفت: سیاست کلی مجلس در دوره رای اعتماد مبتنی بر اجابت سخنان مقام معظم رهبری بود. ایشان تاکید داشتند که دولت باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود. 

او ادامه داد: مجلس در مجموع انتظارات خود را با نظر به خواسته رهبری پیش برد. از کل کار مجلس و فراکسیون‌های اصلی این روند را می‌توان استنباط کرد که ما به دنبال تشکیل هرچه سریع تر کابینه با کارآمدی حداکثری بودیم.  

نماینده مردم تهران با اشاره بر اینکه "فراکسیون امید در این راه به صورت راهبردی همراه و حامی دولت آقای روحانی است" افزود:  در مورد اعضای کابینه هم نظر فراکسیون بر این بود که در مورد تک تک وزرا با دقت و حساسیت برخورد شود. 

عضو فراکسیون امید متذکر شد: ما با هرکدام از وزار جلسات متعددی گذاشتیم و از کارگروه‌های تخصصی برای بررسی برنامه های آن‌ها استفاده کردیم. در کنار این اقدامات از وزرا دعوت کردیم که در مجمع عمومی فراکسیون حضور پیدا کنند و در همه جلسات سعی شد به صورت شفاف برخورد شود. 

مازنی گفت: بحث و گفت و گو بین فراکسیون امید و نمایندگان مردم تا جایی تاثیر داشت که پس از انجام بحث‌ها، رای منفی ما به یک وزیر پیشنهادی از منفی به مثبت تغییر جهت داد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه "فراکسیون با همه 17 نفر موافق نبود و ما سخت گیری لازم را در مورد وزرا انجام دادیم" تصریح کرد: خروجی رای اعتماد مجلس حاکی از این است که هم فراکسیون امید و هم دیگر نمایندگان این فرصت را برای آقای روحانی فراهم کردند که هرچه سریع‌تر وارد میدان عمل شوند. 

مازنی در خاتمه گفت: این رای اعتماد به این معنا نیست که ما چک سفید امضا به وزرا دادیم. ما وزرا را مشروط به پایبندی به اصول، راهی دولت کردیم و از روزی که کار خود را شروع کردند، تک تک آن‌ها را زیر نظر داریم تا بتوانند خدمتگذار واقعی مردم باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز